PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Rusça IINTT 2373 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliRusça
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin temel düzeyde Rusçayı anlamaları beklenmektedir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere Rusçanın temel yapılarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler, Rus alfabesi ve temel ses bilgisi ile başlayarak, gündelik yaşamda sıkça karşılaşılan konular hakkında temel iletişim kurma becerileri kazanırlar. Temel dil bilgisi yapıları, basit cümle kalıpları ve temel kelime dağarcığı üzerinde durularak, öğrencilerin kendilerini tanıtmaları, soru sormaları, çevrelerindeki nesneleri ve insanları tanımlamaları hedeflenir. Aynı zamanda kültürel farkındalık da geliştirilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Rus alfabesi: harfler ve sesleri
3Rusça selamlaşma ve tanışma
4İsim cins ve sayıları
5Insan ve objeleri tanımlama
6Kendileri hakkında sorular sorup, cevaplama
7Ara Sınav
8Sıfatlar. Gördüğünüz şeylerin nasıl anlatılacağının açıklanması
9Şehirler, Ülkeler ve Dünya
10Var ve yok olma durumlarının anlatılması
11Aileler ve aile ilişkileri
12Rica ve emir cümleleri
131 – 1000 sayılar. Renkler
14Giysiler ve görünüş
 
Kaynaklar:
Antonova V, Nahabina M - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003 Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005
 
Diğer Kaynaklar:
Ch.Duff, D.Makaroff - Russian for beginners (an everyday handbook)” - American Edition -1992 J. Murray, S. Smith - “Basic Russian ( a grammar and workbook)” - Routledge - 1999 S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, seminerler, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme yöntemleri.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.0
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.0
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.0
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 0
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.0
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.0
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.3
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak0
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.0
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.0
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.0
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.0
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 0
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.0