Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Deneysel Psikolojide Seçme Konular | PSY 487 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler deneysel/bilişsel psikolojideki farklı yaklaşımları açıklayabilecektir. |
2. Öğrenciler matematiksel modellemeyi ve davranışsal deneyleri açıklayabilecektir. |
3. Öğrenciler modelleme çalışmaları ile davranış deneyleri arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. |
4. Öğrenciler ilgili literatürü değerlendirebilecek. |
5. Öğrenciler konuyu aynı alandaki başka bir makale ile karşılaştırarak eleştirel bakış açısı ile bir rapor yazabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders sayısal çokluk algısı, matematiksel psikoloji, hesaplamalı modelleme ve çevrimiçi deney ve simülasyon çalışmaları gibi çeşitli konuların deneysel ve bilişsel psikolojideki rolünü kapsamaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut dersteki fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilir. Ancak, doğrudan YZ araçlarından kopyalanmış metinleri eklemesine izin verilmez. Öğrenciler yapay zekadan elde edilen fikirleri kendi sözcükleriyle ifade etmeli ve bunları orijinal yorum ve analizleriyle harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ’nın sohbet kayıtları ödeve ek olarak sunulmalıdır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Deneysel/Bilişsel Psikolojide Farklı Yaklaşımlar |
3 | Modelleme Çalışmaları |
4 | Matematiksel Modelleme |
5 | Hesaplamalı Modelleme |
6 | Simülasyon Çalışmaları |
7 | Davranışsal Çalışmalara ve Hesaplamalı Yaklaşım |
8 | Sayısal Çokluk Algısı - 1 |
9 | Sayısal Çokluk Algısı - 2 |
10 | Literatür İncelemesi |
11 | İlgili Veri Kümelerini Bulma |
12 | Veri Kümelerini Analiz Etme |
13 | Raporların Yazılması |
14 | Final Projelerin Hazırlanması |
|
Kaynaklar: |
Konularla ilgili araştırma ve inceleme yazıları öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır.
Research and review articles related to the topics will be announced and posted by the instructor via Webonline.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Farrell, S., & Lewandowsky, S. (2018). Computational modeling of cognition and behavior. Cambridge University Press.
Busemeyer, J. R., Wang, Z., Townsend, J. T., & Eidels, A. (2015). The Oxford handbook of computational and mathematical psychology. Oxford University Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Öğrencilerin deneysel/bilişsel psikolojide seçilmiş bir konu hakkındaki literatürü inceleyip sunacakları, seminerler halinde düzenlenen araştırma odaklı bir derstir. Her sunumun ardından sınıf içi tartışmalar yapılacaktır. Derslere katılım zorunludur.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 2 | %40 |
Ders Katılımı | 14 | %24 |
Final Projesi | 1 | %36 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 1 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 3 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 4 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 4 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 3 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 3 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 3 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 2 |