PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Deneysel Psikolojide Seçme KonularPSY 4873 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler deneysel/bilişsel psikolojideki farklı yaklaşımları açıklayabilecektir.
2. Öğrenciler matematiksel modellemeyi ve davranışsal deneyleri açıklayabilecektir.
3. Öğrenciler modelleme çalışmaları ile davranış deneyleri arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir.
4. Öğrenciler ilgili literatürü değerlendirebilecek.
5. Öğrenciler konuyu aynı alandaki başka bir makale ile karşılaştırarak eleştirel bakış açısı ile bir rapor yazabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders sayısal çokluk algısı, matematiksel psikoloji, hesaplamalı modelleme ve çevrimiçi deney ve simülasyon çalışmaları gibi çeşitli konuların deneysel ve bilişsel psikolojideki rolünü kapsamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut dersteki fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilir. Ancak, doğrudan YZ araçlarından kopyalanmış metinleri eklemesine izin verilmez. Öğrenciler yapay zekadan elde edilen fikirleri kendi sözcükleriyle ifade etmeli ve bunları orijinal yorum ve analizleriyle harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ’nın sohbet kayıtları ödeve ek olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Deneysel/Bilişsel Psikolojide Farklı Yaklaşımlar
3Modelleme Çalışmaları
4Matematiksel Modelleme
5Hesaplamalı Modelleme
6Simülasyon Çalışmaları
7Davranışsal Çalışmalara ve Hesaplamalı Yaklaşım
8Sayısal Çokluk Algısı - 1
9Sayısal Çokluk Algısı - 2
10Literatür İncelemesi
11İlgili Veri Kümelerini Bulma
12Veri Kümelerini Analiz Etme
13Raporların Yazılması
14Final Projelerin Hazırlanması
 
Kaynaklar:
Konularla ilgili araştırma ve inceleme yazıları öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır. Research and review articles related to the topics will be announced and posted by the instructor via Webonline.
 
Diğer Kaynaklar:
Farrell, S., & Lewandowsky, S. (2018). Computational modeling of cognition and behavior. Cambridge University Press. Busemeyer, J. R., Wang, Z., Townsend, J. T., & Eidels, A. (2015). The Oxford handbook of computational and mathematical psychology. Oxford University Press.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Öğrencilerin deneysel/bilişsel psikolojide seçilmiş bir konu hakkındaki literatürü inceleyip sunacakları, seminerler halinde düzenlenen araştırma odaklı bir derstir. Her sunumun ardından sınıf içi tartışmalar yapılacaktır. Derslere katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum2%40
Ders Katılımı14%24
Final Projesi1%36
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.1
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.3
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.4
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.3
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.3
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.3
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.3
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.3
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.3
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.4
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.1
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.2