PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Psikofarmakolojiye GirişPSY 4813 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, klinik psikolojide psikofarmakolojinin rolünü anlamak.
2. Psikotrop ilaçların temel süreçlerini ve temel mekanizmalarını öğrenmek.
3. Farklı psikopatolojik durumların etkilerine ilişkin temel bir anlayışa sahip olmak
4. Farklı psikopatolojik durumlar için kullanılan yaygın ilaçlara aşina olmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere psikofarmakoloji konusunda bilgi vermek için tasarlanmıştır. Bu ders psikofarmakolojinin temel ilkelerini kapsar: psikotrop ilaçların ne olduğu ve bu ilaçların psikolojik durumları nasıl etkilediği. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, psikopatolojik durumların tedavisinde ilaçların nasıl ve neden kullanıldığını anlayabileceklerdir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, Dersin Tanımı ve Gereklilikler
2Kimyasal nörotransmisyon
3Psikofarmakolojik ilaç etkisinin hedefleri olarak transmiterler, reseptörler ve enzimler
4Psikofarmakolojik ilaç etkisinin hedefleri olarak iyon kanalları
5Psikoz ve şizofreni
6Antipsikotik etmenler
7Duygudurum bozuklukları
8ARA SINAV
9Duygudurum düzenleyiciler
10Kaygı bozuklukları
11Anksiyolitikler
12Dürtüsellik, zorlayıcılık
13Bağımlılık
14FİNAL SINAVI
 
Kaynaklar:
Stephen M. Stahl, Nancy Muntner Stahl’s Essential Psychopharmacology Cambridge 2013 978-1-107-02598-1
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik ders olarak planlanmıştır. Derse katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.3
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.2
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.2
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.3
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.2
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.3
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.2
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.1
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.0
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.2
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.2
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.1
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.4
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.2
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.1
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.0