Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pozitif Psikolojiye Giriş | PSY 467 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, pozitif psikoloji içindeki temel teorileri ve kavramları eleştirel bir şekilde analiz edip değerlendirebileceklerdir. |
2. Öğrenciler, pozitif psikolojinin kapsamını, temel teorilerini, duygusal, bilişsel, kişilerarası, biyolojik ve gelişimsel çeşitlilikteki yaklaşımlarını ve pratik uygulamalarını kapsayan derin bir anlayış geliştireceklerdir. |
3. Öğrenciler, pozitif psikolojideki güncel araştırmaları sentezleme yeteneğini gösterecek, alandaki yeni eğilimleri ve gelecekteki yönelimleri belirleyecek, ayrıca bu araştırmaların yaşam kalitesini artırmadaki pratik etkilerini de anlayacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, pozitif psikoloji alanındaki bilimsel ilerlemeleri temel alarak psikolojik iyi oluşun farklı boyutlarını kapsamaktadır. Klinik psikolojide vurgulanan tanısal odağı genişletmeyi ve psikolojik iyi oluş hakkında derinlemesine bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, pozitif psikolojinin tarihi ve alandaki önemli gelişmeler |
2 | Tanısal odağın ötesi |
3 | Ruh sağlığının çok boyutluluğu |
4 | Duygu odaklı yaklaşımlar: Öznel iyi oluş ve pozitif duygulanım |
5 | Duygu odaklı yaklaşımlar: Duyguları işleme ve ifade etme |
6 | Genel tekrar ve ara sınav |
7 | Gelişimsel yaklaşımlar: Hayat boyu pozitif psikoloji |
8 | Bilişsel yaklaşımlar: İyimserlik, farkındalık ve problem çözme |
9 | Kişilerarası yaklaşımlar: Empati, şefkat ve yakın ilişkiler |
10 | Biyolojik yaklaşımlar: Psikolojik dayanıklılığın nörogenetiği |
11 | Biyolojik yaklaşımlar: Duygusal stabiltenin oluşması |
12 | Başa çıkma yaklaşımları: Kişisel naratifler, travma ve kayıp sonrası büyüme |
13 | Pozitif kurumlar: Kampüste pozitif psikoloji ve pozitif işyerleri |
14 | Pozitif psikoloji alanının güncel durumu ve geleceği |
|
Kaynaklar: |
Snyder, C. R., Lopez, S. J., Edwards, L. M., & Marquez, S. C. (Ed.s). (2021). The Oxford Handbook of Positive Psychology. Oxford University Press. ISBN: 978-0199396511
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Peterson, C. (2006). A Primer in Positive Psychology. Oxford University Press. ISBN: 13-978-0-19-518833-2 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Derslere katılım zorunludur.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 3 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 3 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 3 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 1 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 4 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 4 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 3 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 2 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 3 |