PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pozitif Psikolojiye GirişPSY 4673 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, pozitif psikoloji içindeki temel teorileri ve kavramları eleştirel bir şekilde analiz edip değerlendirebileceklerdir.
2. Öğrenciler, pozitif psikolojinin kapsamını, temel teorilerini, duygusal, bilişsel, kişilerarası, biyolojik ve gelişimsel çeşitlilikteki yaklaşımlarını ve pratik uygulamalarını kapsayan derin bir anlayış geliştireceklerdir.
3. Öğrenciler, pozitif psikolojideki güncel araştırmaları sentezleme yeteneğini gösterecek, alandaki yeni eğilimleri ve gelecekteki yönelimleri belirleyecek, ayrıca bu araştırmaların yaşam kalitesini artırmadaki pratik etkilerini de anlayacaklardır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, pozitif psikoloji alanındaki bilimsel ilerlemeleri temel alarak psikolojik iyi oluşun farklı boyutlarını kapsamaktadır. Klinik psikolojide vurgulanan tanısal odağı genişletmeyi ve psikolojik iyi oluş hakkında derinlemesine bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, pozitif psikolojinin tarihi ve alandaki önemli gelişmeler
2Tanısal odağın ötesi
3Ruh sağlığının çok boyutluluğu
4Duygu odaklı yaklaşımlar: Öznel iyi oluş ve pozitif duygulanım
5Duygu odaklı yaklaşımlar: Duyguları işleme ve ifade etme
6Genel tekrar ve ara sınav
7Gelişimsel yaklaşımlar: Hayat boyu pozitif psikoloji
8Bilişsel yaklaşımlar: İyimserlik, farkındalık ve problem çözme
9Kişilerarası yaklaşımlar: Empati, şefkat ve yakın ilişkiler
10Biyolojik yaklaşımlar: Psikolojik dayanıklılığın nörogenetiği
11Biyolojik yaklaşımlar: Duygusal stabiltenin oluşması
12Başa çıkma yaklaşımları: Kişisel naratifler, travma ve kayıp sonrası büyüme
13Pozitif kurumlar: Kampüste pozitif psikoloji ve pozitif işyerleri
14Pozitif psikoloji alanının güncel durumu ve geleceği
 
Kaynaklar:
Snyder, C. R., Lopez, S. J., Edwards, L. M., & Marquez, S. C. (Ed.s). (2021). The Oxford Handbook of Positive Psychology. Oxford University Press. ISBN: 978-0199396511
 
Diğer Kaynaklar:
Peterson, C. (2006). A Primer in Positive Psychology. Oxford University Press. ISBN: 13-978-0-19-518833-2
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Derslere katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Sözlü Sunum1%10
Proje1%20
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.3
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.3
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.3
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.1
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.3
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.2
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.3
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.3