Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Klinik Psikoloji'de Bağımsız Araştırma | PSY 423 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Klinik psikolojide araştırma yöntemlerini anlamak |
2. Klinik psikolojinin farklı konularındaki araştırma bulgularını yorumlamak ve değerlendirmek |
3. Bilimsel düşünme becerilerini kazanmak ve bilimsel araştırmaları değerlendirirken eleştirel düşünme yeteneği kazanmak |
4. Klinik psikolojide araştırma yapma etiğini öğrenmek |
5. Araştırma soruları ve hipotezler oluşturmak ve bu hipotezleri test etmek için orijinal bir araştırma çalışması tasarlayabilme yeteneği kazanmak |
6. Veri toplama ve istatistiksel analiz yapabilme yeteneği kazanmak |
7. İstatistiksel bulguları yorumlama ve raporlama yeteneği kazanmak |
8. Mevcut literatür ışığında araştırma bulgularını tartışma becerilerini geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, lisans öğrencilerine klinik psikolojide bir araştırma çalışması yapma fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Klinik psikoloji araştırma yöntemlerinin genel bir incelemesinin ardından, öğrenciler klinik psikolojinin belirli bir konusuna odaklanarak kendi araştırma projelerini tasarlayacaklardır. Literatürün derinlemesine incelenmesinin ardından öğrenciler hipotezlerini oluşturacak, ilgili ölçüm araçlarını seçecekler ve veri toplayacaklardır. Veri toplama işleminden sonra öğrenciler verileri istatistiksel olarak analiz edecek ve sonuçlarını rapor edeceklerdir. Dönemin sonunda öğrencilerin bir araştırma makalesi yazmaları beklenmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu ders kapsamındaki tüm ödevlerde üretken yapay zeka uygulamalarının (ChatGPT, Gemini vb.) kullanılması intihal olarak değerlendirilecektir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Dersin Tanımı ve Gereksinimlerin Açıklanması |
2 | Klinik Psikolojide Araştırma Yöntemleri |
3 | Literatür İncelemesi ve Araştırma Sorularının Tanımlanması |
4 | Araştırma Hipotezlerinin Oluşturulması ve Çalışma Tasarımı |
5 | Çalışma Tasarımı |
6 | Veri Toplama |
7 | Veri Toplama |
8 | Veri Toplama |
9 | Veri Temizleme ve İstatistiksel Analizler |
10 | İstatistiksel Analizler |
11 | Çalışmanın Sonuçlarının Raporlanması |
12 | Araştırma Makalesini Yazma |
13 | Araştırma Makalesini Yazma |
14 | Araştırma Makalesini Yazma |
|
Kaynaklar: |
Öğrencilerin seçtikleri konu üzerine son zamanlarda yayımlanan araştırma makalelerini okumaları gerekmektedir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, bir ders ve öğrenci projelerinin tartışılması olarak tasarlanmıştır. Katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Raporu | 1 | %75 |
Derse Devamsızlık | 14 | %10 |
Ders Katılımı | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 2 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 4 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 2 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 4 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 0 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 3 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 0 |