Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Psikoloji ve Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Bağımsız Araştırma | PSY 425 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir araştırmanın çerçevesini bağımsız bir şekilde oluşturabilmek |
2. Manüskript hazırlanması ve literatürün gözden geçirilmesi konusunda gelişmek becerilere sahip olmak |
3. Spesifik araştırma dizaynı ve konusu için uygun metodları seçebilecek bilgi birikimine sahip olmak |
4. Gerçek araştırma datası üzerinde istatistiksel metodları uygulayabilmek |
5. Araştırmanın bulgularına göre sonuç çıkarabilmek ve bu sonucu yorumlayabilmek |
6. Araştırmanın bulgularını geçmiş literatür ile birlikte değerlendirebilmek ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunabilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders lisans öğrencilerine bilimsel araştırma yürütülmesi ve psikoloji alanında bir araştırma makalesi hazırlanması konularında deneyim kazandırmak amacını taşımaktdır Bu ders kapsamında öğrencilere spesifik bir araştırma konusu belirlemeleri, veri toplanması ve bu verinin analizleri için uygun olan yöntemi seçmeleri ve yürüttükleri araştırmayı bilimsel bir dergiye göndermek üzere makale şeklinde hazırlamaları öğretilmektedir. Ders süresince her öğrenci sosyal veya endüstri/örgüt psikolojisi konularında kendi ilgi alanlarına uygun bir şekilde dersin öğretim üyesinin danışmanlığı altında çalışma yürütebilmaktedirler. Dönem sonunda öğrencilerin makalelerini dersi veren öğretim üyesinin önerdiği revizyonları tamamladıktan sonar, bilimsel bir dergiye gönderime hazır hale getirmeleri beklenmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Araştırma Konularının Belirlenmesi ve Atanması |
3 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci |
4 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü |
5 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü |
6 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü; Metodların Seçilmesi ve Ölçeklerin Gözden Geçirilmesi |
7 | Data Toplama Süreci |
8 | Data Toplama Süreci |
9 | Data Analizi |
10 | Data Analizi |
11 | Manüskriptlerin Sonuç Bölümü |
12 | Manüskriptlerin Sonuç Bölümü |
13 | Manüskriptlerin Tartışma Bölümü |
14 | Manüskriptlerin Tartışma Bölümü |
|
Kaynaklar: |
"Bu bir bağımsız çalışma dersi olduğu için, belirli bir ders kitabı ve/veya makale listesi sağlanmayacaktır. Eğitmen, öğrencileri seçecekleri çalışma alanıyla ilgili literatür taraması için yönlendirecektir.
Since this is an independent study course, no specific textbook and/or article list will be provided. The instructor will guide students through a literature review of their chosen field of study."
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders seminer olarak tasarlanmıştır. Katılım zorunludur.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Araştırma | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 3 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 4 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 4 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 3 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 4 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 4 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 4 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 4 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 0 |