PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sosyal Psikoloji ve Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Bağımsız AraştırmaPSY 4253 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir araştırmanın çerçevesini bağımsız bir şekilde oluşturabilmek
2. Manüskript hazırlanması ve literatürün gözden geçirilmesi konusunda gelişmek becerilere sahip olmak
3. Spesifik araştırma dizaynı ve konusu için uygun metodları seçebilecek bilgi birikimine sahip olmak
4. Gerçek araştırma datası üzerinde istatistiksel metodları uygulayabilmek
5. Araştırmanın bulgularına göre sonuç çıkarabilmek ve bu sonucu yorumlayabilmek
6. Araştırmanın bulgularını geçmiş literatür ile birlikte değerlendirebilmek ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunabilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders lisans öğrencilerine bilimsel araştırma yürütülmesi ve psikoloji alanında bir araştırma makalesi hazırlanması konularında deneyim kazandırmak amacını taşımaktdır Bu ders kapsamında öğrencilere spesifik bir araştırma konusu belirlemeleri, veri toplanması ve bu verinin analizleri için uygun olan yöntemi seçmeleri ve yürüttükleri araştırmayı bilimsel bir dergiye göndermek üzere makale şeklinde hazırlamaları öğretilmektedir. Ders süresince her öğrenci sosyal veya endüstri/örgüt psikolojisi konularında kendi ilgi alanlarına uygun bir şekilde dersin öğretim üyesinin danışmanlığı altında çalışma yürütebilmaktedirler. Dönem sonunda öğrencilerin makalelerini dersi veren öğretim üyesinin önerdiği revizyonları tamamladıktan sonar, bilimsel bir dergiye gönderime hazır hale getirmeleri beklenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Araştırma Konularının Belirlenmesi ve Atanması
3Literatürü Gözden Geçirme Süreci
4Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü
5Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü
6Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü; Metodların Seçilmesi ve Ölçeklerin Gözden Geçirilmesi
7Data Toplama Süreci
8Data Toplama Süreci
9Data Analizi
10Data Analizi
11Manüskriptlerin Sonuç Bölümü
12Manüskriptlerin Sonuç Bölümü
13Manüskriptlerin Tartışma Bölümü
14Manüskriptlerin Tartışma Bölümü
 
Kaynaklar:
"Bu bir bağımsız çalışma dersi olduğu için, belirli bir ders kitabı ve/veya makale listesi sağlanmayacaktır. Eğitmen, öğrencileri seçecekleri çalışma alanıyla ilgili literatür taraması için yönlendirecektir. Since this is an independent study course, no specific textbook and/or article list will be provided. The instructor will guide students through a literature review of their chosen field of study."
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders seminer olarak tasarlanmıştır. Katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Araştırma1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.3
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.4
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.3
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.3
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.4
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.4
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.4
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.2
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.0