PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sosyal Psikolojide Seçme KonularPSY 4093 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kişiler arası ilişkileri düzenleyen temel etmenlerin neler olduğunu öğrenirler.
2. Toplumsal cinsiyet farklılıklarına ilişkin araştırma sonuçlarını çözümleyebilirler.
3. Özgeci davranışa kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve insanların hangi koşullar altında yardım etme ve hangi koşullarda etmeme eğiliminde olduklarını öğrenir.
4. Saldırganlığın kökenleri ve kaynakları hakkına bilgi sahibi olurlar ve saldırganlığın nasıl azaltılabileceği konusunda bilgilenirler.
5. Sunum becerilerini geliştirirler ve sosyal psikolojiye ilişkin konularda tartışmalar yürütebilirler
6. Alana dair literatür taraması yapabilirler, hipotez geliştirmek adına araştırma bulgularını değerlendirebilirler, APA kurallarına uygun bir şekilde araştırma raporu ve önerisi yazabilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders giriş niteliğindeki sosyal psikoloji derslerinde işlenemeyen konulardan seçilen değişik konuları içermek üzere tasarlanmıştır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Welcoming, Introduction and Expectations
2Bölüm 1: Önyargı: Önyargının Öğrenilmesi ve Önyargının Nedenleri
3Bölüm 2: Kişilerarası Etkileşim: Aidiyet İhtiyacı, Çocuklar ve Yetişkinlerde Bağlanma
4Bölüm 2: Kişilerarası Etkileşim: Beğenme ve Çekim
5Bölüm 3: Toplumsal Cinsiyet, Cinsiyet Kalıpyargıları, Toplumsal Cinsiyet ve Benlik
6Bölüm 3: Cinsiyet Kuramları
7Bolum 4: Saldırganlık: Saldırganlığın Tanımı ve Kökenleri
8Bölüm 4: Saldırganlık: Saldırgan Davranışlar
9Bölüm 5: Yardım Davranışı: Özgecilik ve Faydalı Davranışlar
10Bölüm 5: Yardım Davranışı: Yardım Davranışına ilişkin Teorik Bakış Açıları
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Derse Genel bir Bakış ve Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Taylor Shelly A., Peplau Letitia Ann and Sears David O. (2006). Introduction to Social Psychology. Pearson Education Inc. New York.
 
Diğer Kaynaklar:
Baron, R. A., Byrne, D. , & Branscombe, R. N. (2009). Social Psychology (12th Edition). Pearson Education, Inc., Boston.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim üyesinin anlatımı ve öğrenci sunumları. Derse katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum1%30
Final Sınavı1%30
Final Projesi1%30
Katılım/Tartışma1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.4
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.4
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.3
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.3
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.4
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.4
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.2
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.4
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.4