Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular | PSY 409 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kişiler arası ilişkileri düzenleyen temel etmenlerin neler olduğunu öğrenirler. |
2. Toplumsal cinsiyet farklılıklarına ilişkin araştırma sonuçlarını çözümleyebilirler. |
3. Özgeci davranışa kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve insanların hangi koşullar altında yardım etme ve hangi koşullarda etmeme eğiliminde olduklarını öğrenir. |
4. Saldırganlığın kökenleri ve kaynakları hakkına bilgi sahibi olurlar ve saldırganlığın nasıl azaltılabileceği konusunda bilgilenirler. |
5. Sunum becerilerini geliştirirler ve sosyal psikolojiye ilişkin konularda tartışmalar yürütebilirler |
6. Alana dair literatür taraması yapabilirler, hipotez geliştirmek adına araştırma bulgularını değerlendirebilirler, APA kurallarına uygun bir şekilde araştırma raporu ve önerisi yazabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders giriş niteliğindeki sosyal psikoloji derslerinde işlenemeyen konulardan seçilen değişik konuları içermek üzere tasarlanmıştır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Welcoming, Introduction and Expectations |
2 | Bölüm 1: Önyargı: Önyargının Öğrenilmesi ve Önyargının Nedenleri |
3 | Bölüm 2: Kişilerarası Etkileşim: Aidiyet İhtiyacı, Çocuklar ve Yetişkinlerde Bağlanma |
4 | Bölüm 2: Kişilerarası Etkileşim: Beğenme ve Çekim |
5 | Bölüm 3: Toplumsal Cinsiyet, Cinsiyet Kalıpyargıları, Toplumsal Cinsiyet ve Benlik |
6 | Bölüm 3: Cinsiyet Kuramları |
7 | Bolum 4: Saldırganlık: Saldırganlığın Tanımı ve Kökenleri |
8 | Bölüm 4: Saldırganlık: Saldırgan Davranışlar |
9 | Bölüm 5: Yardım Davranışı: Özgecilik ve Faydalı Davranışlar |
10 | Bölüm 5: Yardım Davranışı: Yardım Davranışına ilişkin Teorik Bakış Açıları |
11 | Öğrenci Sunumları |
12 | Öğrenci Sunumları |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Derse Genel bir Bakış ve Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Taylor Shelly A., Peplau Letitia Ann and Sears David O. (2006). Introduction to Social Psychology. Pearson Education Inc. New York. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Baron, R. A., Byrne, D. , & Branscombe, R. N. (2009). Social Psychology (12th Edition). Pearson Education, Inc., Boston. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesinin anlatımı ve öğrenci sunumları. Derse katılım zorunludur.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %30 |
Katılım/Tartışma | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 3 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 4 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 4 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 4 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 4 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 4 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 4 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 4 |