PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kültürlerarası PsikolojiPSY 4013 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler kültürün tanımını; kaynaklarını, işlevlerini ve kültürlerarası farkların ölçümünü açıklayabilecek ve anlayabilecektir.
2. Öğrenciler, psikolojide emik ve epik yaklaşım kavramlarını; kültürel ve kültürler arası psikoloji ile ilgili temel teorik ve uygulamalı bakış açılarını tanımlayabilecek, değerlendirebilecek ve karşılaştırabilecektir.
3. Öğrenciler kültürler arası araştırmalarda etik standartları ve ilkeleri öğreneceklerdir.
4. Öğrenciler, kültürel normlar ile bireysel ve grup davranışları arasındaki ilişki konusunda önemli bir farkındalık kazanacaklardır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere kültürler arası psikoloji anlayışını kazandırmayı ve onları sırasıyla teorik ve uygulamalı bakış açılarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, kültürlerarası benzerlik ve farklılıkları vurgulayan teoriler ve bunların pratik sonuçları tartışılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı, Tanımı ve Ders Koşulları; 1. Bölüm: Kültürlerarası Psikolojiyi Anlamak
21. Bölüm: Kültürlerarası Psikolojiyi Anlamak
32. Bölüm: Kültürlerarası Psikoloji Metodolojisi
43. Bölüm: Kültürlerarası Psikoloji Metodolojisi
54. Bölüm: Biliş, Duyum, Algı ve Durumlar
65. Bölüm: Zeka
7ARA SINAV
86. Bölüm: Duygu
97. Bölüm: Motivasyon ve Davranış
108. Bölüm: İnsan Gelişimi ve Sosyalizasyon
119. Bölüm: Psikolojik Bozukluklar
1210. Bölüm: Sosyal Algı ve Sosyal Biliş
1311. Bölüm: Sosyal Etkileşim
1412. Bölüm: Uygulamalı Kültürlerarası Psikoloji: Öne Çıkanlar
 
Kaynaklar:
"Shraev, E.B. & Levy, D. A. Cross-Cultural Psychology: Critical Thinking and Contemporary Applications. Pearson Education. 2010 978-0-205-82348-2"
 
Diğer Kaynaklar:
.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik ders olarak planlanmıştır. Derse katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%50
Dönem Ödevi1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.4
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.4
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.3
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.3
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.4
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.4
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.2
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.4
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.4