PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bağlanma, İlişkiler ve PsikoterapiPSY 4544 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler bağlanma teorisine ilişkin teorik ve uygulamalı bilgiler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır.
2. Öğrenciler bağlanma stillerini tanımlayabilecek, değerlendirebilecek ve ayırt edebileceklerdir.
3. Öğrenciler bağlanmanın farklı ölçüm modellerini ayırt edebileceklerdir.
4. Öğrenciler bağlanma stilinin psikoterapi ortamındaki önemini değerlendirebileceklerdir.
5. Öğrenciler bilimsel makaleleri değerlendirebilecek ve yorumlayabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY342, PSY346
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, klinik psikoloji alanında uzmanlaşmak isteyenler için psikoloji öğrencilerine bağlanma teorisi hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler çocukluk çağında bağlanma stillerinin gelişimi hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca, öğrenciler ergenlik ve yetişkinlikte bağlanma stillerinin temsilleri ve yakın ilişkiler üzerindeki etkisi hakkında da bilgi edineceklerdir. Öğrencilerin bağlanma teorisi anlayışı, bağlanma ölçüm modelleri üzerinden genişletilecektir. Ders, yetişkin psikopatolojisi ve psikoterapisi bağlamında bağlanma stillerinin etkisine yönelik teorik bir anlayış geliştirecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu ders kapsamındaki tüm ödevlerde üretken yapay zeka uygulamalarının (ChatGPT, Gemini vb.) kullanılması intihal olarak değerlendirilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İnsan Bağlanmasına Giriş
2Bağlanma Stillerinin Çocukluk Çağında Gelişimi I
3Bağlanma Stillerinin Çocukluk Çağında Gelişimi II
4Güvenli Bağlanmanın Öncülleri
5Ergen Bağlanmasını Anlamak
6Yetişkin Bağlanma Stillerini Anlamak I
7Yetişkin Bağlanma Stillerini Anlamak II
8Bağlanma Stilleri ve Yakın İlişkiler I
9Bağlanma Stilleri ve Yakın İlişkiler II
10Bağlanma Stillerinin Ölçümü I
11Bağlanma Stillerinin Ölçümü II
12Yetişkin Psikopatolojisi ve Bağlanma Stilleri
13Psikoterapi ve Bağlanma Stilleri I
14Psikoterapi ve Bağlanma Stilleri II
 
Kaynaklar:
Cassidy, J. & Shaver, P.R. (Ed.s) (2016). Handbook of Attachment (3th Edition). The Guilford Press. ISBN: 978-1-4625-2529-4
 
Diğer Kaynaklar:
Bowlby, J. (1982). Attachment. Basic Books. ISBN: 0-465-00543-8
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, literatür taraması, araştırma önerisi. Derslere katılım zorunludur. Öğrencilerin derslerin en az %70'ine katılmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%25
Oral Presentation1%15
Ders Katılımı1%15
Aktiviteler1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)116,0016,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri130,0030,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)140,0040,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)130,0030,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.3
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.3
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.3
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.3
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.0
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.3
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.2
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.4
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.4