PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kabul ve Kararlılık Terapisi YaklaşımıPSY 4184 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kabul ve Kararlılık Terapisi’nin teorik temellerini ve amaçlarını açıklayabilir
2. Psikolojik esneklik kavramını ve önemini tartışabilir
3. Kabul ve Kararlılık Terapisi’nin altı temel sürecini kavrar
4. Vakaları Kabul ve Kararlılık Terapisi modeline göre formüle edebilir
5. Kabul ve Kararlılık Terapisi’ni destekleyen bilimsel gelişmeleri analiz edebilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY342, PSY346
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Kabul ve Kararlılık Terapisi'nin ilkelerini tanıtarak, teorik temellerine, temel süreçlerine ve bilimsel bağlamına odaklanmaktadır. Bu ders kapsamında, Kabul ve Kararlılık Terapisi yaklaşımına göre, psikolojik esnekliği sağlayan altı temel süreç —şu an farkındalığı, bağlamsal benlik, bilişsel ayrışma, kabul, değerlerin belirlenmesi, ve kararlı eylem—, vaka formülasyonu ve terapötik ilişki incelenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
11. Bölüm: İnsan Acısının İkilemi
22. Bölüm: Kabul ve Kararlılık Terapisinin Temelleri
33. Bölüm: Psikolojik Esneklik
44. Bölüm: Vaka Formülasyonu
55. Bölüm: Kabul ve Kararlılık Terapisinde Terapötik İlişki
66. Bölüm: Değişim İçin Bir Bağlam Yaratmak
7Ara Sınav
87. Bölüm: Şu Anda Farkındalık
98. Bölüm: Benlik Boyutları
109. Bölüm: Bilişsel Ayrışma
1110. Bölüm: Kabul
1211. Bölüm: Değerlerle Bağlantı Kurma
1312. Bölüm: Kararlı Eylem
1413. Bölüm: Bağlamsal Davranış Bilimi ve Kabul ve Kararlılık Terapisinin Geleceği
 
Kaynaklar:
Hayes, S. C., Strosahl, K.D., & Wilson, K.G. (2012). Acceptance and Commitment Therapy. Guilford Press ISBN: 978-1-60918-962-4
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Derslere katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı/Final Exam1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)144,0056,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)140,0040,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.3
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.3
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.3
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.2
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.3
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.2
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.4
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.3
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.3