Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Karayolu ve Altyapı Tasarımı | CE 551 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir yolun geometrik elemanlarını tanımlamak. |
2. Yolun geometrik elemanlarının tasarımı hakkında bilgi vermek. |
3. Yol geometrik elemanları ve uygulamaları ile ilgili literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi. |
4. Gelişen teknolojiyle birlikte yol geometrik elemanlarındaki gelişmeleri değerlendirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Karayollarının geometrik tasarımı, standartların belirlenmesini ve çeşitli bileşenleri içeren bir otoyolun geometrik elemanlarının tasarlanmasını içerir. Bu derste güzergah, görüş mesafeleri, yatay ve düşey kurplar gibi geometrik elemanların tasarımı ve kentsel yol tasarımı uygulamaları üzerinde durulacaktır. Bu ders öğrencilerin bu alandaki bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Genel Tanımlar ve Terminoloji |
2 | Yolların ve Kullanıcıların Özellikleri |
3 | Karayolu Güzergâh Belirleme Sürecinin İlkeleri |
4 | Karayolu Mühendisliğinde Görüş Mesafesi |
5 | Dirençler ve Çekme Kuvveti |
6 | Yatay Kurpların Geometrik Özellikleri |
7 | Yatay Kurpların Geometrik Özellikleri |
8 | Yol Kesitleri ve Düşey Kurplar |
9 | Yol Kesitleri ve Düşey Kurplar |
10 | Trafik Hacmi ve Trafik Akışı |
11 | Kavşakların Tasarımı |
12 | Drenaj |
13 | Yol yüzeyi |
14 | Yol Bakım ve Onarımı |
|
Kaynaklar: |
Khisty, C. J. Transportation Engineering: An introduction
Nicholas J. Garber, Lester A. Hoel Traffic and Highway Engineering
AASHTO A Policy on Geometric Design of Highways and Streets (metric version)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Yayla, N. Karayolu Mühendisliği
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat teorik ders işlenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %10 |
Sözlü Sunum | 2 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 4 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 0 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |