Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamu Diplomasisi | PSI 323 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: -kamu diplomasisinin ortaya çıkışı ve tarihçesi hakkında lisans düzeyinde bilgi edinir, -kamu diplomasisi araçlarını ve kavramlarını öğrenir, -kamu diplomasisi aktörlerinin türlerini ve işlevlerini anlar, -seçilmiş önemli aktör ve/veya vaka zemininde kamu diplomasisi örneklemlerini tekil ve karşılaştırmalı olarak analiz edebilir, -barış ve çatışma dönemlerinde değişken kamu diplomasisi uygulamalarını kavrayıp yorumlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, kamu diplomasisinin ortaya çıkışının, tarihçesinin ve temel kavramlarının lisans düzeyinde sunulmasının ardından, kamu diplomasisinin uygulama araç ve alanlarının ve faaliyet kollarının incelenmesini amaçlar. Kamu diplomasisini şekilendiren iç ve dış faktörlerin ve kamu diplomasisinde belirli konumda olan devletlerin kamu diplomasisi uygulamalarının karşılaştırmalı analizi yapılır. Türkiye’nin kamu diplomasisi pratikleri, teşkilatlanması, kurum ve kuruluşları ele alınır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | GİRİŞ |
2 | KAMU DİPLOMASİSİ: TARİHÇE VE KAVRAMLAR |
3 | KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMA ARAÇLARI/ALANLARI |
4 | KAMU DİPLOMASİSİ FAALİYET KOLLARI |
5 | KAMU DİPLOMASİSİNİ ŞEKİLLENDİREN İÇ FAKTÖRLER |
6 | KAMU DİPLOMASİSİNİ ŞEKİLLENDİREN DIŞ VE DİĞER FAKTÖRLER |
7 | KÜRESEL VE BÖLGESEL KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEKLERİ (1): ABD, FRANSA, ÇİN, İNGİLTERE |
8 | VİZE |
9 | KÜRESEL VE BÖLGESEL KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEKLERİ (2): ALMANYA, RUSYA FEDERASYONU, İRAN |
10 | TÜRKİYE’DE KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMALARI |
11 | TÜRKİYE’NİN KAMU DİPLOMASİSİ TEŞKİLATLANMASI // KURUMLAR, KURULUŞLAR, İŞLEVLER |
12 | SUNUMLAR |
13 | SUNUMLAR |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME |
|
Kaynaklar: |
*Pawel Surowiec & Ilan Manor (eds.), Public Diplomacy and the Politics of Uncertainty, Palgrave Macmillan, 2021 (1st edition), 978-3-030-54552-9(e-book)
*Nancy Snow & Nicholas J. Cull (eds.), Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge, 2020 (2nd edition), 9780429465543 (e-book)
*R. S. Zaharna, Amelia Arsenault, Ali Fisher (eds.), Relational, Networked and Collaborative Approaches to Public Diplomacy, The Connective Mindshift, Routledge, 2014, 9780415829663
|
|
Diğer Kaynaklar: |
*Nicholas J. Cull, Public Diplomacy - Foundations for Global Engagement in the Digital Age, Polity, 2019, 9780745691237
*Colin Alexander, The Frontiers of Public Diplomacy, Hegemony, Morality and Power in the International Sphere, Routledge, 2021, 9780367343460
*James Pamment, New Public Diplomacy in the 21st Century, A Comparative Study of Policy and Practice Routledge, 2014, 9781138789371
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, öğrenci sunumları, sınıf içi tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Arasınav / Midterm | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |