Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamu Diplomasisi | PSI 323 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kamu diplomasisinin ortaya çıkışı ve tarihçesi hakkında lisans düzeyinde bilgi edinir, |
2. Kamu diplomasisi araçlarını ve kavramlarını öğrenir, |
3. Kamu diplomasisi aktörlerinin türlerini ve işlevlerini anlar, |
4. Seçilmiş önemli aktör ve/ veya vaka zemininde kamu diplomasisi örneklemlerini tekil ve karşılaştırmalı olarak analiz edebilir, |
5. Barış ve çatışma dönemlerinde değişken kamu diplomasisi uygulamalarını kavrayıp yorumlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, kamu diplomasisinin ortaya çıkışının, tarihçesinin ve temel kavramlarının lisans düzeyinde sunulması, kamu diplomasisinin uygulama araç ve alanlarının ve faaliyet kollarının incelenmesi üzerinde durulur. Kamu diplomasisini şekillendiren iç ve dış faktörlerin ve kamu diplomasisinde belirli konumda olan devletlerin kamu diplomasisi uygulamalarının karşılaştırmalı analizi yapılır. Türkiye’nin kamu diplomasisi pratikleri, teşkilatlanması, kurum ve kuruluşları ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | GİRİŞ |
2 | KAMU DİPLOMASİSİ: TARİHÇE VE KAVRAMLAR |
3 | KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMA ARAÇLARI/ALANLARI |
4 | KAMU DİPLOMASİSİ FAALİYET KOLLARI |
5 | KAMU DİPLOMASİSİNİ ŞEKİLLENDİREN İÇ FAKTÖRLER |
6 | KAMU DİPLOMASİSİNİ ŞEKİLLENDİREN DIŞ VE DİĞER FAKTÖRLER |
7 | KÜRESEL VE BÖLGESEL KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEKLERİ (1): ABD, FRANSA, ÇİN, İNGİLTERE |
8 | VİZE (PLANLANAN) |
9 | KÜRESEL VE BÖLGESEL KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEKLERİ (2): ALMANYA, RUSYA FEDERASYONU, İRAN |
10 | TÜRKİYE’DE KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMALARI |
11 | TÜRKİYE’NİN KAMU DİPLOMASİSİ TEŞKİLATLANMASI // KURUMLAR, KURULUŞLAR, İŞLEVLER |
12 | SUNUMLAR |
13 | SUNUMLAR |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME |
|
Kaynaklar: |
*Pawel Surowiec & Ilan Manor (eds.), Public Diplomacy and the Politics of Uncertainty, Palgrave Macmillan, 2021 (1st edition), 978-3-030-54552-9(e-book)
*Nancy Snow & Nicholas J. Cull (eds.), Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge, 2020 (2nd edition), 9780429465543 (e-book)
*R. S. Zaharna, Amelia Arsenault, Ali Fisher (eds.), Relational, Networked and Collaborative Approaches to Public Diplomacy, The Connective Mindshift, Routledge, 2014, 9780415829663
|
|
Diğer Kaynaklar: |
*Nicholas J. Cull, Public Diplomacy - Foundations for Global Engagement in the Digital Age, Polity, 2019, 9780745691237
*Colin Alexander, The Frontiers of Public Diplomacy, Hegemony, Morality and Power in the International Sphere, Routledge, 2021, 9780367343460
*James Pamment, New Public Diplomacy in the 21st Century, A Comparative Study of Policy and Practice Routledge, 2014, 9781138789371
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, öğrenci sunumları, sınıf içi tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre | İş Yükü |
1 | Attending Lectures (weekly basis) | 13 | 3,00 | 39,00 |
2 | Attending Labs/Recitations (weekly basis) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Preparation beforehand and finalizing of notes (weekly basis) | 13 | 3,00 | 39,00 |
4 | Collection and selection of relevant material (once) | 1 | 6,00 | 6,00 |
5 | Self study of relevant material (weekly basis) | 13 | 3,00 | 39,00 |
6 | Homework assignments | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Preparation for Quizzes | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Preparation for Midterm Exams (including the duration of the exams) | 1 | 10,00 | 10,00 |
9 | Preparation of Term Paper/Case Study Report (including oral presentation) | 1 | 4,00 | 4,00 |
10 | Preparation of Term Project/Field Study Report (including oral presentation) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Preparation for Final Exam (including the duration of the exam) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 4 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 2 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 3 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 2 |