Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kazıklı Temeller | CE 463 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kazıklı temellerin temel prensiplerini anlamak. |
2. Kazık tipleri ve derin temeller hakkında bilgi edinmek. |
3. Kazıklı temelin taşıma kapasitesini ve yanal kapasitesini elde etmek. |
4. Kazıklı temelin oturmasını hesaplamak |
5. Rapor yazma gibi etkili iletişim araçlarını kullanmak. |
6. Temel tipleri hakkında bilgi sahibi olarak yaşam boyu öğrenmenin ve çağdaş sorunların önemini göstermek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE362 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, öğrencilere farklı zemin koşulları için kazık temellerini değerlendirmek, analiz etmek ve tasarlamak için gerekli arka planı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu ders aşağıdaki konuları kapsar: Kazık tipleri, kazıklı temellerin taşıma kapasitesi, kazıkların oturması ve kazıkların yanal kapasitesi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Kazık Tipleri |
3 | Taşıma Gücü (Genel Tekrar) |
4 | Kazıkların Taşıma Kapasitesi-I (Tek Kazık Kapasitesi-Uç ve Sürtünme Kapasitesi) |
5 | Kazıkların Taşıma Kapasitesi-II (Tek Kazık Kapasitesi-Arazi Deneyleri) |
6 | Kazıkların Taşıma Kapasitesi-III (Grup Kazık Kapasitesi) |
7 | Oturma (Genel Tekrar) |
8 | Kazıkların Oturması-I (Tek Kazık Çökmesi-Poulos ve Davis Yöntemi) |
9 | Kazıkların Oturması-II (Tek Kazık Oturması-Diğer Yöntemler) |
10 | Kazıkların Oturması-III (Grup Kazık Oturması) |
11 | Kazıkların Yanal Kapasitesi-I (Elastik Çözüm) |
12 | Kazıkların Yanal Kapasitesi-II (Brom's Yöntemi) |
13 | Kazıkların Yanal Kapasitesi-IIII (Grup Kazıklar) |
14 | Kazıklı Temel Prensiplerinin İncelenmesi-Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Das, M.B. Principles of Foundation Engineering Cengage Learning 2011 0-495-66812-5
Caduto, D.P. Foundation Design: Principles and Practices Prentice Hall 2000 0-135-89706-8
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Tomlinson, M.J. Foundation Design and Construction Prentice Hall 2001 0-130-31180-4
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Konuları ele almak için her hafta üç saat ders verilecektir.
Bu ders için laboratuvar çalışması yapılmayacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |