PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kazıklı TemellerCE 4633 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüBelirsiz
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kazıklı temellerin temel prensiplerini anlamak.
2. Kazık tipleri ve derin temeller hakkında bilgi edinmek.
3. Kazıklı temelin taşıma kapasitesini ve yanal kapasitesini elde etmek.
4. Kazıklı temelin oturmasını hesaplamak
5. Rapor yazma gibi etkili iletişim araçlarını kullanmak.
6. Temel tipleri hakkında bilgi sahibi olarak yaşam boyu öğrenmenin ve çağdaş sorunların önemini göstermek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE362
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, öğrencilere farklı zemin koşulları için kazık temellerini değerlendirmek, analiz etmek ve tasarlamak için gerekli arka planı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu ders aşağıdaki konuları kapsar: Kazık tipleri, kazıklı temellerin taşıma kapasitesi, kazıkların oturması ve kazıkların yanal kapasitesi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Kazık Tipleri
3Taşıma Gücü (Genel Tekrar)
4Kazıkların Taşıma Kapasitesi-I (Tek Kazık Kapasitesi-Uç ve Sürtünme Kapasitesi)
5Kazıkların Taşıma Kapasitesi-II (Tek Kazık Kapasitesi-Arazi Deneyleri)
6Kazıkların Taşıma Kapasitesi-III (Grup Kazık Kapasitesi)
7Oturma (Genel Tekrar)
8Kazıkların Oturması-I (Tek Kazık Çökmesi-Poulos ve Davis Yöntemi)
9Kazıkların Oturması-II (Tek Kazık Oturması-Diğer Yöntemler)
10Kazıkların Oturması-III (Grup Kazık Oturması)
11Kazıkların Yanal Kapasitesi-I (Elastik Çözüm)
12Kazıkların Yanal Kapasitesi-II (Brom's Yöntemi)
13Kazıkların Yanal Kapasitesi-IIII (Grup Kazıklar)
14Kazıklı Temel Prensiplerinin İncelenmesi-Tekrar
 
Kaynaklar:
Das, M.B. Principles of Foundation Engineering Cengage Learning 2011 0-495-66812-5 Caduto, D.P. Foundation Design: Principles and Practices Prentice Hall 2000 0-135-89706-8
 
Diğer Kaynaklar:
Tomlinson, M.J. Foundation Design and Construction Prentice Hall 2001 0-130-31180-4
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Konuları ele almak için her hafta üç saat ders verilecektir. Bu ders için laboratuvar çalışması yapılmayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0