PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama Yönetiminde Yeni YaklaşımlarPMY 515913 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küreselleşmeye bağlı olarak hızla değişen rekabet ve çevre koşullarını anlamak.
2. Rakiplere karşı avantaj sağlayabilmek için uygun yenilikçi pazarlama yaklaşımını tespit etmek.
3. Yaklaşımlar arasındaki ayırt edici noktaları bilmek
4. İşletme için en uygun yaklaşıma yönelik alt yapıyı geliştirmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, öğrencilerin pazarlama yönetiminde etkili karar verme ve strateji oluşturma için yeni yaklaşımlarla güncel bilgi ve eleştirel düşünme becerileri kazanmalarını sağlamaktadır. Öğrenciler, pazarlama yönetimine ilişkin modern pazarlama perspektiflerinin gerekliliğini ve uygulanabilirliğini değerlendirmek için eleştirel düşünme kapasitelerini geliştirmektedirler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Kapsamı ve İlişkisel Pazarlama
2Yeşil Pazarlama
3Gerilla Pazarlama
4Deneyimsel Pazarlama
5Viral Pazarlama
6İzinli Pazarlama
7Ara sınav
8Destinasyon Pazarlaması
9İçsel Pazarlama
10Retro Pazarlama
11Nöro Pazarlama
12İçerik Pazarlaması
13Hayalet Pazarlama
14Niş Pazarlama
 
Kaynaklar:
-Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar; Prof. Dr. İnci VARİNLİ
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Bir saatlik ders anlatımı ile öğrencilere yaklaşımları daha derinlemesine öğrenmeleri için kurumsal markaların hangi yaklaşımları pratikte nasıl uyguladıklarına dair örnek uygulamalar hazırlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Final sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor