PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Dijital PazarlamaPMY 514533 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve planlamasını anlar
2. Çeşitli dijital pazarlama kanallarını ve Arama motoru optimizasyonunu anlar
3. Dijital medya reklamcılığı kavramı ve türlerini tanır
4. Dijital pazarlama faaliyetlerinde kullanılan programları tanır
5. E-posta ve mobil pazarlama gibi çevrimiçi pazarlama ve faaliyetleri için çeşitli seçenekleri anlar
6. Dijital pazarlama kampanyalarını takip eder, anlar ve yorumlar
7. Pazarlama metriklerini tanır ve kullanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders genel hatlarıyla etkili ve özgün dijital pazarlamaya faaliyetlerinde kullanılan kaynakları ve araçları tanıtmaktadır. Ders boyunca öğrenciler içerik pazarlaması, dijital pazarlama kanalları, çevrimiçi markalama stratejileri, etkileyen kişi pazarlaması, sosyal medya yönetimi, Arama Motoru Optimizasyonu ve dijital kampanyaların yönetimi gibi konular hakkında bilgi sahibi olmaktadır. Bu ders, aynı zamanda, öğrencilerin çevrimiçi profillerini geliştirmelerine ve çevrimiçi dünyaya ilişkin anlayışlarını derinleştirerek bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dijital Pazarlama Kavramının Gelişimi
2Dijital Pazarlama Kavramının Diğer Kavramlarla Etkileşimi
3Çevrimiçi Makro/Mikro Çevre Faktörleri
4Çevrimiçi Makro/Mikro Çevre Faktörleri
5Dijital Pazarlama Planı
6Dijital Pazarlamada Kullanılan Metrikler
7Vize Sınavı
8Marka ve Performans Pazarlaması
9Arama Motoru Optimizasyonu ve Arama Motoru Pazarlaması
10Yeniden Pazarlama Kavramı
11E-posta Pazarlaması ve Mobil Pazarlama
12Programatik Reklamcılık
13Dijital Reklamcılık: Hikaye Anlatıcılığı
14Sosyal Medya Pazarlaması: Etkileyen Kişi Pazarlaması
 
Kaynaklar:
Kingsnorth, Simon. Çev: Laden İldeniz Dijital Pazarlama Stratejisi: Çevrimiçi (online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018. 978-6053207771 Dave Chaffey Çev: Fahri Apaydın, Dijital Pazarlama, Gazi Kitap, 2018. 9786053447740
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Çevrimiçi ders anlatımı, tartışma ve örnek olay incelemeleri
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Ödev1%25
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor