Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlıkta Strüktürel Sistemlerin Sayısal Modellenmesi | ARCH 504 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Mimaride sayısal modellemenin temel prensiplerini bilir |
2. 2. Sayısal modelleme yazılımlarını kullanabilir |
3. 3. Basit mimari strüktürlerin sayısal modellemesini yapabilir |
4. 4. Basit sayısal modelleme analiz sonuçlarını yorumlayabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH 122, ARCH237, ARCH 238, ARCH 355 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında mimari tasarımı desteklemek amacıyla temel sayısal modelleme bilgisi verilmektedir. Sonlu elemanlar modellemesinin temelleri, iskelet taşıyıcı sistemlerin iki ve üç boyutta mesnet tarifi, çubuk eleman, kabuk eleman ve katı elemanlardan oluşan modellemesi ve analizini içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve dersin tanıtımı. |
2 | Temel statik ve mukavemet kavramlarının gözden geçirilmesi 1 |
3 | Temel statik ve mukavemet kavramlarının gözden geçirilmesi 2 |
4 | Sayısal Modellemenin Temel Prensipleri 1 |
5 | Sayısal Modellemenin Temel Prensipleri 2 |
6 | Çubuk elemanların modellenmesi 1 |
7 | Çubuk elemanların modellenmesi 2 |
8 | Çubuk elemanların modellenmesi 3 |
9 | Çubuk elemanların modellenmesi 4 |
10 | Kabuk elemanların modellenmesi 1 |
11 | Kabuk elemanların modellenmesi 2 |
12 | Katı elemanların modellenmesi 1 |
13 | Katı elemanların modellenmesi 2 |
14 | Dönem projesinin verilmesi |
|
Kaynaklar: |
Bu dersin için ders kitabı yoktur.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Günay Özmen, Engin Orakdöğen, Kutlu Darılmaz Örneklerle SAP2000 v20 Birsen Yayınevi 2018 978-975-511-367-3
Ahmet Can Altunışık, Şevket Ateş, Süleyman Adanur İnşaat Mühendisliğinde SAP2000 Uygulamaları Dynamic Academy 2019 978-605-81854-1-8
Bilge Doran, Ali Bozer, Bülent Akbaş, Erkan Şenol Yapı Mühendisliği Problemlerinde SAP2000 Uygulamaları Birsen Yayınevi 2019 978-975-511-689-1 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders haftalık bazda 3 saatlik teorik ders anlatımlarından oluşmaktadır. Bu ders için projektörlü bir sınıf ve bir adet bilgisayar gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 4 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 4 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 4 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 4 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 4 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 2 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 3 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 3 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 4 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 3 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 4 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 1 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 2 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 3 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 1 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 2 |