PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sürdürülebilir Binaların Tasarım Kriterleri ve AnaliziYTE 5193 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gelecek nesillerin küresel kaynaklardan yararlanması konusunda fırsat sağlanması için sorumluluk hissederler
2. Küresel ve yerel ölçekteki çevresel, sosyal ve ekonomik problemleri saptayabilir ve bunlara sürdürülebilir tasarım konusu çerçevesinde çözümler önerebilirler
3. Çevre ve mekan kullanıcıları için hassasiyet duyar ve yapım aktivitelerinin sonuçları konusunda bilinç kazanırlar
4. Tasarlanmış bir ürün veya mekanın kullanıcı ihtiyaçları için sürdürülebilir bir yaklaşım doğrultusunda analitik düşünme kabiliyeti geliştirirler
5. Çevresel değerlendirme sistemlerinin uygulama alanları ve zayıf yönleri hakkında bilgi sahibi olurlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Derste, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım kavramı ile uygulamada karşılaşılan sorunlar; çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları ile tartışılmaktadır. Küresel ölçekte kullanılan çevresel etki değerlendirme sistemleri; kapsamları, uygulama alanları ve zayıf yönleri bakımından irdelenmekte, ve yeşil yapı örnekleri analiz edilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Çevresel, Sosyal ve Ekonomik Problemlerin Tanımlanması
2Belgesel Gösterimi
3Belgesel Üzerine Sunum ve Tartışmalar
4Karbon Ayakizi
5Proje: Karbon Ayakizi - Sunum ve Tartışmalar
6Uluslararası Yeşil Bina Sertifika Sistemleri
7Türkiye’de Yeşil Bina Sertifika Sistemleri
8Örnek Yeşil Yapılar Üzerine Analizler
9Literatür Taraması Sunumları
10Dönem Ödevi Üzerinde Kritikler
11Dönem Ödevi Üzerinde Kritikler
12Dönem Ödevi Üzerinde Kritikler
13Dönem Ödevi Üzerinde Kritikler
14Dönem Ödevi Sunumları
 
Kaynaklar:
Sürdürülebilir Binaların Tasarım Kriterleri ve Analizi Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış)
 
Diğer Kaynaklar:
* Nilgün Sultan Yüceer, Yapıda Çevre ve Enerji, Nobel Yayınları, 2015. * Ayşin Sev, Sürdürülebilir Mimarlık, YEM Yayınları, 2009. * Ken Yeang, Ekotasarım: Ekolojik Tasarım Rehberi YEM Yayınları, 2008 * Mary Guzowski, Sıfır Enerji Mimarlığına Doğru: Yeni Güneş Enerjili Tasarım, YEM Yayınları 2010
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, her hafta 3 saat olmak üzere; anlatım, soru-cevap, tartışma ve örnek olay öğretim yöntemleri ile grupla öğretim tekniği kullanılarak derslerin işlenmesini kapsamaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%15
Sözlü Sunum1%20
Durum Analizi1%35
Dönem Ödevi1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi4
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi3
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması4
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması3
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması4
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek3
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak3
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek1
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak3
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek3
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek1
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek3
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek3
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek4
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek3
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek0