PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilişsel Psikolojide Bağımsız AraştırmaPSY 4884 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. bilişsel psikoloji alanındaki belirli konularda bilgi sahibi olmak
2. öğrencilere araştırma yapma konusunda bilgi ve deneyim sağlamak
3. araştırma sürecini sıfırdan anlamak ve veri toplama ve bir makale yazma sürecinde olanları ilk elden deneyimlemek
4. kuramsal psikoloji bilgilerini bilişsel psikolojinin uygulama alanlarında kullanmak
5. bilişsel psikoloji disiplinindeki gelişmeleri takip etme becerisi kazandırmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, lisans son sınıf öğrencilerinin bilişsel psikoloji alanında ampirik araştırmalar tasarlamalarını, hipotezler oluşturmalarını, veri toplayıp analiz etmelerini ve öğretim üyesi gözetiminde bir araştırma makalesi yazabilmelerini amaçlamaktadır. Yarıyıl sonunda öğrencilerden, öğretim üyesi düzeltmelerini tamamladıktan sonra makalelerini bir dergiye gönderilmek üzere hazırlamaları beklenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan kopyalanmış metinlere yer vermenize izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, dersin tanımı ve ders gereklilikleri
2Biliş araştırmalarına genel bakış ve tarihçe
3Bilişsel psikoloji üzerine eleştirel düşünme
4Araştırma sorusu üzerine nasıl literatür incelemesi yapılır?
5Bilişsel psikoloji literatüründe belirli bir konuda daha önce yapılan çalışmalar ışığında hipotez oluşturma ve etik kurullara başvurma
6Literatür incelemesi ve giriş bölümünün yazılması
7Veri toplama ve giriş bölümünün yazılması
8Veri toplama ve giriş bölümünün yazılması
9Veri toplama ve analiz etme, yöntem bölümünün yazılması
10Veri toplama ve analiz etme, yöntem bölümünün yazılması
11İstatistiksel analizlerin yürütülmesi ve sonuç bölümünün yazılması
12İstatistiksel analizlerin yürütülmesi ve sonuç bölümünün yazılması
13Tartışma bölümünün yazılması
14Tartışma bölümünün yazılması ve araştırma makalesinin tamamlanması
 
Kaynaklar:
Terry, S., Learning and Memory (4th Ed), Pearson, 2009 Gabriel A. Radvansky, Human Memory, Pearson, 2011 Ayrıca öğretim elemanı, öğrencilere seçecekleri çalışma alanında ilgili literatür taraması için rehberlik edecektir.
 
Diğer Kaynaklar:
.Yok
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders bir seminer olarak tasarlanmıştır. Katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%20
Dönem Ödevi (Araştırma)10%80
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri130,0030,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)160,0060,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.3
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.1
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.3
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.3
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.1
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.2
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.2
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.2
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.3
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.3
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.4
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.1
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.0