PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilişsel Psikolojide Bağımsız AraştırmaPSY 4884 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. bilişsel psikoloji alanındaki belirli konularda bilgi sahibi olmak
2. öğrencilere araştırma yapma konusunda bilgi ve deneyim sağlamak
3. araştırma sürecini sıfırdan anlamak ve veri toplama ve bir makale yazma sürecinde olanları ilk elden deneyimlemek
4. kuramsal psikoloji bilgilerini bilişsel psikolojinin uygulama alanlarında kullanmak
5. bilişsel psikoloji disiplinindeki gelişmeleri takip etme becerisi kazandırmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, lisans son sınıf öğrencilerinin bilişsel psikoloji alanında ampirik araştırmalar tasarlamalarını, hipotezler oluşturmalarını, veri toplayıp analiz etmelerini ve öğretim üyesi gözetiminde bir araştırma makalesi yazabilmelerini amaçlamaktadır. Yarıyıl sonunda öğrencilerden, öğretim üyesi düzeltmelerini tamamladıktan sonra makalelerini bir dergiye gönderilmek üzere hazırlamaları beklenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, dersin tanımı ve ders gereklilikleri
2Biliş araştırmalarına genel bakış ve tarihçe
3Bilişsel psikoloji üzerine eleştirel düşünme
4Araştırma sorusu üzerine nasıl literatür incelemesi yapılır?
5Bilişsel psikoloji literatüründe belirli bir konuda daha önce yapılan çalışmalar ışığında hipotez oluşturma ve etik kurullara başvurma
6Literatür incelemesi ve giriş bölümünün yazılması
7Veri toplama ve giriş bölümünün yazılması
8Veri toplama ve giriş bölümünün yazılması
9Veri toplama ve analiz etme, yöntem bölümünün yazılması
10Veri toplama ve analiz etme, yöntem bölümünün yazılması
11İstatistiksel analizlerin yürütülmesi ve sonuç bölümünün yazılması
12İstatistiksel analizlerin yürütülmesi ve sonuç bölümünün yazılması
13Tartışma bölümünün yazılması
14Tartışma bölümünün yazılması ve araştırma makalesinin tamamlanması
 
Kaynaklar:
Terry, S., Learning and Memory (4th Ed), Pearson, 2009 Gabriel A. Radvansky, Human Memory, Pearson, 2011 Ayrıca öğretim elemanı, öğrencilere seçecekleri çalışma alanında ilgili literatür taraması için rehberlik edecektir.
 
Diğer Kaynaklar:
.Yok
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders bir seminer olarak tasarlanmıştır. Katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev6%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor