Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilişsel Psikolojide Bağımsız Araştırma | PSY 488 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. bilişsel psikoloji alanındaki belirli konularda bilgi sahibi olmak |
2. öğrencilere araştırma yapma konusunda bilgi ve deneyim sağlamak |
3. araştırma sürecini sıfırdan anlamak ve veri toplama ve bir makale yazma sürecinde olanları ilk elden deneyimlemek |
4. kuramsal psikoloji bilgilerini bilişsel psikolojinin uygulama alanlarında kullanmak |
5. bilişsel psikoloji disiplinindeki gelişmeleri takip etme becerisi kazandırmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, lisans son sınıf öğrencilerinin bilişsel psikoloji alanında ampirik araştırmalar tasarlamalarını, hipotezler oluşturmalarını, veri toplayıp analiz etmelerini ve öğretim üyesi gözetiminde bir araştırma makalesi yazabilmelerini amaçlamaktadır. Yarıyıl sonunda öğrencilerden, öğretim üyesi düzeltmelerini tamamladıktan sonra makalelerini bir dergiye gönderilmek üzere hazırlamaları beklenir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan kopyalanmış metinlere yer vermenize izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, dersin tanımı ve ders gereklilikleri |
2 | Biliş araştırmalarına genel bakış ve tarihçe |
3 | Bilişsel psikoloji üzerine eleştirel düşünme |
4 | Araştırma sorusu üzerine nasıl literatür incelemesi yapılır? |
5 | Bilişsel psikoloji literatüründe belirli bir konuda daha önce yapılan çalışmalar ışığında hipotez oluşturma ve etik kurullara başvurma |
6 | Literatür incelemesi ve giriş bölümünün yazılması |
7 | Veri toplama ve giriş bölümünün yazılması |
8 | Veri toplama ve giriş bölümünün yazılması |
9 | Veri toplama ve analiz etme, yöntem bölümünün yazılması |
10 | Veri toplama ve analiz etme, yöntem bölümünün yazılması |
11 | İstatistiksel analizlerin yürütülmesi ve sonuç bölümünün yazılması |
12 | İstatistiksel analizlerin yürütülmesi ve sonuç bölümünün yazılması |
13 | Tartışma bölümünün yazılması |
14 | Tartışma bölümünün yazılması ve araştırma makalesinin tamamlanması |
|
Kaynaklar: |
Terry, S., Learning and Memory (4th Ed), Pearson, 2009
Gabriel A. Radvansky, Human Memory, Pearson, 2011
Ayrıca öğretim elemanı, öğrencilere seçecekleri çalışma alanında ilgili literatür taraması için rehberlik edecektir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
.Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders bir seminer olarak tasarlanmıştır. Katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %20 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 10 | %80 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 1 | 30,00 | 30,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 60,00 | 60,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 3 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 1 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 3 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 3 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 1 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 2 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 2 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 3 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 0 |