PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklam Üretim SüreçleriHİR 4263 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Reklam üretiminin çok aktörlü ve çok boyutlu bir süreç olduğunu öğrenir.
2. Amaca göre doğru hedef kitle ve medya seçimlerinin hangi değişkenlere dikkat edilerek yapılacağını öğrenir.
3. Bir reklam planlamasının nasıl yapılması gerektiği hakkında bilgi sahibi olur.
4. Bir bütün olarak reklamın işleyiş süreçlerine vakıf olur
5. Edindiği bilgiler neticesinde bir reklamı çözümleyebilir, ardındaki stratejik tercihleri neden-sonuç ilişkisi içerisinde yorumlayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste bir reklamın üretim sürecinin birimleri, reklamın etkisini tayin eden faktörler ve üretim süreçlerini açıklamaya çalışan kuram ve modeller disiplinler arası bir yaklaşım ve deneyim kazandırma yöntemleriyle ele alınmaktadır. Bu doğrultuda reklam türleri, medya tercihleri, reklam üretim sürecinin aktörleri ve bu aktörler arasındaki ilişkiler, hedef kitle, tüketici davranışları ve reklam stratejileri oluşturma süreci arasındaki yakın bağlantı, reklamcılıkla ilgili denetleyici kuruluşlar vb. unsurlar incelenmekte, üretim süreçlerine olan etkileri güncel örnekler üzerinden tartışılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin açıklanması
2Bir iletişim biçimi olarak reklam ve reklam türleri
3Reklamın işlevleri
4Reklam üretim sürecinin aktörleri (Reklamveren, reklam ajansı, medya, alıcı)
5Reklamda amaca göre medya seçimi
6Reklam ve marka
7Vize
8Reklam üretim sürecine yönelik kuram ve modeller
9Reklam ajansları ve çalışma biçimleri
10Reklamcılık faaliyetlerini düzenleyen ve denetleyen kuruluşlar
11Tüketici davranışları ve reklam ilişkisi
12Yaratıcı reklam stratejileri geliştirme
13Reklam planlaması
14Dönemin genel bir değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Adım Adım Reklam Üretimi, Beta, 2006.
 
Diğer Kaynaklar:
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saatlik ders, atolye çalışmaları, sektörden konukların davet edilmesi
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%40
Final sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor