Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Deneysel Psikoloji için Programlama | PSY 539 | | | 3 + 2 | 4 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. programlama konusunda kavramsal bilgi sahibi olmak |
2. programlamanın temel varsayımlarını ve kurallarını anlamak |
3. programlama dili olarak Python kullanarak programlama becerisi kazanmak |
4. Python dilini kullanarak deney tasarlama becerisi kazanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, psikolojide deney yapmakla ilgili olarak programlamanın temellerini tanıtır. Temel programlama kavramları ve Python sözdizimi tanıtılacaktır. Öğrenciler Python'da komut dosyaları ve işlevleri yazma ve kullanma konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Derslerde tanıtılan teorik kavramların ardından laboratuvar saatlerinde programlama yapılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut dersteki fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilir. Ancak, doğrudan YZ araçlarından kopyalanmış metinleri eklemesine izin verilmez. Öğrenciler yapay zekadan elde edilen fikirleri kendi sözcükleriyle ifade etmeli ve bunları orijinal yorum ve analizleriyle harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ’nın sohbet kayıtları ödeve ek olarak sunulmalıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş |
2 | Programlamaya Giriş |
3 | Python’a Giriş |
4 | Değişkenler, ifadeler ve komutlar |
5 | Koşullular |
6 | Döngüler |
7 | Fonksiyonlar |
8 | Veri yapısı: Listeler, sözlükler, ve veri grupları |
9 | Veri dosyalarını okuma ve yazma |
10 | Çizim ve grafik |
11 | Psikolojik deney geliştirme: PsychoPy |
12 | Psikolojik deney geliştirme: PsychoPy |
13 | Psikolojik deney geliştirme: Pylink |
14 | Dönem projesi sunumları |
|
Kaynaklar: |
Downey, A. Think Python: An introduction to software design Needham, MA. Green Tea Press 2008 |
|
Diğer Kaynaklar: |
How to Think Like a Computer Scientist: Learning with Python 3 Documentation Release 3rd Edition Peter Wentworth, Jeffrey Elkner,
Allen B. Downey and Chris Meyers Apr 17, 2020 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik ve uygulamalı ders olarak planlanmıştır. Teorik ve laboratuvar derslerine katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %30 |
Laboratuvar | 10 | %20 |
Final Projesi | 1 | %40 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 4 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 0 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 4 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 2 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 4 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 3 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 1 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 2 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 2 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 2 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 0 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 3 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 1 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 0 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 2 |