PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Deneysel Psikoloji için ProgramlamaPSY 5393 + 247,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. programlama konusunda kavramsal bilgi sahibi olmak
2. programlamanın temel varsayımlarını ve kurallarını anlamak
3. programlama dili olarak Python kullanarak programlama becerisi kazanmak
4. Python dilini kullanarak deney tasarlama becerisi kazanmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, psikolojide deney yapmakla ilgili olarak programlamanın temellerini tanıtır. Temel programlama kavramları ve Python sözdizimi tanıtılacaktır. Öğrenciler Python'da komut dosyaları ve işlevleri yazma ve kullanma konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Derslerde tanıtılan teorik kavramların ardından laboratuvar saatlerinde programlama yapılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut dersteki fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilir. Ancak, doğrudan YZ araçlarından kopyalanmış metinleri eklemesine izin verilmez. Öğrenciler yapay zekadan elde edilen fikirleri kendi sözcükleriyle ifade etmeli ve bunları orijinal yorum ve analizleriyle harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ’nın sohbet kayıtları ödeve ek olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş
2Programlamaya Giriş
3Python’a Giriş
4Değişkenler, ifadeler ve komutlar
5Koşullular
6Döngüler
7Fonksiyonlar
8Veri yapısı: Listeler, sözlükler, ve veri grupları
9Veri dosyalarını okuma ve yazma
10Çizim ve grafik
11Psikolojik deney geliştirme: PsychoPy
12Psikolojik deney geliştirme: PsychoPy
13Psikolojik deney geliştirme: Pylink
14Dönem projesi sunumları
 
Kaynaklar:
Downey, A. Think Python: An introduction to software design Needham, MA. Green Tea Press 2008
 
Diğer Kaynaklar:
How to Think Like a Computer Scientist: Learning with Python 3 Documentation Release 3rd Edition Peter Wentworth, Jeffrey Elkner, Allen B. Downey and Chris Meyers Apr 17, 2020
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik ve uygulamalı ders olarak planlanmıştır. Teorik ve laboratuvar derslerine katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%30
Laboratuvar10%20
Final Projesi1%40
Dönem Ödevi (Sunumu)1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.4
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.0
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.4
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.2
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek4
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.3
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.1
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.2
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.2
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.2
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.0
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.3
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.1
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak0
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.2