PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Vernaküler Mimari : Süreklilik ve DeğişimARCH 5183 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı araştırma yöntemlerini kullanma becerileri
2. Bilgiye ulaşma, sentezleme ve yorumlama becerileri
3. Eleştirel bakış
4. Akademik yazım ve sunum teknikleri
5. Vernaküler mimari ve geleneksel doku, kültürel ve sosyal sürdürülebilirlik üzerine derin bilgi
6. Mimarlık ve Mimarlık Tarihi alanlarında yeni yaklaşımlar ve disiplinlerarası çalışmalar konusunda güncel bilgi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, vaka çalışması için seçilen bir bölge üzerinden, kendine özgü doğal, kültürel ve tarihi çevrelerde, vernaküler mimari ve geleneksel dokunun oluşumu ve gelişimi irdelenecek; süreklilik ve değişim sorgulanacak; kültürel ve sosyal sürdürülebilirlik üzerine tartışmalar yürütülecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriği, iş yükü ve ölçme yöntemlerinin tanıtılması. Giriş.
2Tanımlar (I): Vernaküler mimari, genious loci, yerel, geleneksel
3Doğal Çevre ve Kaynaklar (I): Coğrafi yapı, topoğrafya ve iklimsel özellikler
4Doğal Çevre ve Kaynaklar (II): Geleneksel yapı türleri ve yerleşim biçimleri
5Tarihi ve Kültürel Bağlam (I)
6Tarihi ve Kültürel Bağlam (II)
7Tanımlar (II): Sosyo-kültürel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir turizm, koruma-kullanma dengesi
8Öğrenci ara sunumları ve tartışma
9Gelenek ve Kopuş (I)
10Gelenek ve Kopuş (II)
11Gelecek Perspektifleri (I)
12Gelecek Perspektifleri (II)
13Gelecek Perspektifleri (III)
14Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması
 
Kaynaklar:
-
 
Diğer Kaynaklar:
Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci ODTÜ Mimarlık Fakültesi 2007 Erzen, J. Çevre Estetiği Odtü Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim 2006 Norberg-Schulz, C. Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture Rizzoli 1991 Rudofsky, B. Architecture Without Architects University of New Mexico Press 1987 Stea, D./Turan, M. Placemaking: Production of Built Environment in Two Cultures Aldershot 1993
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bir dizi ders anlatımı/okumalar yapılacaktır. Ara sınav, bunlara ve sınıf tartışmalarına dayalı olarak gerçekleştirilecektir. Bir dönem ödevi vardır ve öğrencilerin, çalışmalarını dönem boyunca geliştirmeleri beklenmektedir. Dönem ödevi üzerine haftalık eleştiriler/değerlendirmeler yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Katılım/Tartışma1%10
Aktiviteler1%55
Ara Sınav1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi4
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi4
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması0
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması4
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması4
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek4
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak4
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek4
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak0
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek4
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek0
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek4
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek0
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek0
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek0
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek0