Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ütopya/Distopya/Heterotopya Mekanları | ARCH 417 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Ütopya/Distopya/Heteretopya kavramlarının tanımlanması |
2. 2. Yeni/eleştirel/heterojen yaşam alanlarının yapılarının kavramsallaştırılması |
3. 3. Mimari mekanı tanımlayan ilgili temalardaki metinlerin analizi |
4. 4. Eleştirel düşünce becerisini geliştirme |
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri/görselleri okuma ve yorumlama becerisini geliştirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere ütopya/distopya/heterotopya kavramlarının ne olduğu ve onların mimari mekân ile olan kavramsal ilişkisini tanıtır. Ders kapsamında, seçilen metinlerin ve görsel materyallerin okunması yoluyla, ütopya/distopya/heterotopya kavramlarının temsili ve ifadesi için hangi mimari mekân elemanlarının kullanıldığını incelenmektedir. Bu ders, mevcut kentsel yaşamı anlamak için, yeni/ eleştirel/ heterojen yaşam modellerinin inşasında ütopya/ distopya/ heterotopya kavramlarının rolünün ne olduğu araştırmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Ütopya/Distopya/Heteretopya kavramlarının tanımları |
3 | Ütopya Mekanları |
4 | Ütopya Mekanları |
5 | Ütopya Mekanları |
6 | Distopya Mekanları |
7 | İnceleme ve Değerlendirme |
8 | Distopya Mekanları |
9 | Distopya Mekanları |
10 | Distopya Mekanları |
11 | Heterotopya Mekanları |
12 | Heterotopya Mekanları |
13 | Heterotopya Mekanları |
14 | Final Değerlendirmeleri |
|
Kaynaklar: |
Thomas More, Utopia, Createspace Independent Publis, 2017(1516), 978-1512093384
Francis Bacon, New Atlantis, Createspace Independent Publish, 2012 (1627), 978-1475217476
William Morris, News from Nowhere, Createspace Independent Publish, 2018 (1892), 978-1983886966
H. G. Wells, Time Machine, Createspace Independent Publish, 2017 (1895), 978-1505852592
Manfredo Tafuri, Architecture and Utopia, Design and Capitalist Development, MIT Press, 1976, 978-0-262-70020-7
Yevgeny Zamyatin, We, Penguin Books, 1993 (1921), 978-0140185850
Aldous Huxley, Brave New World, Pearson Education, 2011 (1932), 978-1408274354
George Orwell, 1984, Signet Classics, 1961 (1948), 978-0451524935
Kevin Hetherington, Badlands of Modernity, Routledge, 1997, 978-0415114707
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve tartışma temelli bir derstir. Açıklama ve yorumla derste tanımlanan metinlere dayalı yapılır. Görsel, yazınsal ve işitsel materyal (ilgili belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derslere/tartışmalara eşlik eder. Derse katılım ödev olarak verilen tanımlanmış okumalarla ilişkili eleştirel metinlerle ve öğrencilerin ders sırasındaki soruları/yorumları ile teşvik edilir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %40 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |