PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ütopya/Distopya/Heterotopya MekanlarıARCH 4173 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Ütopya/Distopya/Heteretopya kavramlarının tanımlanması
2. 2. Yeni/eleştirel/heterojen yaşam alanlarının yapılarının kavramsallaştırılması
3. 3. Mimari mekanı tanımlayan ilgili temalardaki metinlerin analizi
4. 4. Eleştirel düşünce becerisini geliştirme
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri/görselleri okuma ve yorumlama becerisini geliştirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere ütopya/distopya/heterotopya kavramlarının ne olduğu ve onların mimari mekân ile olan kavramsal ilişkisini tanıtır. Ders kapsamında, seçilen metinlerin ve görsel materyallerin okunması yoluyla, ütopya/distopya/heterotopya kavramlarının temsili ve ifadesi için hangi mimari mekân elemanlarının kullanıldığını incelenmektedir. Bu ders, mevcut kentsel yaşamı anlamak için, yeni/ eleştirel/ heterojen yaşam modellerinin inşasında ütopya/ distopya/ heterotopya kavramlarının rolünün ne olduğu araştırmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Ütopya/Distopya/Heteretopya kavramlarının tanımları
3Ütopya Mekanları
4Ütopya Mekanları
5Ütopya Mekanları
6Distopya Mekanları
7İnceleme ve Değerlendirme
8Distopya Mekanları
9Distopya Mekanları
10Distopya Mekanları
11Heterotopya Mekanları
12Heterotopya Mekanları
13Heterotopya Mekanları
14Final Değerlendirmeleri
 
Kaynaklar:
Thomas More, Utopia, Createspace Independent Publis, 2017(1516), 978-1512093384 Francis Bacon, New Atlantis, Createspace Independent Publish, 2012 (1627), 978-1475217476 William Morris, News from Nowhere, Createspace Independent Publish, 2018 (1892), 978-1983886966 H. G. Wells, Time Machine, Createspace Independent Publish, 2017 (1895), 978-1505852592 Manfredo Tafuri, Architecture and Utopia, Design and Capitalist Development, MIT Press, 1976, 978-0-262-70020-7 Yevgeny Zamyatin, We, Penguin Books, 1993 (1921), 978-0140185850 Aldous Huxley, Brave New World, Pearson Education, 2011 (1932), 978-1408274354 George Orwell, 1984, Signet Classics, 1961 (1948), 978-0451524935 Kevin Hetherington, Badlands of Modernity, Routledge, 1997, 978-0415114707
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve tartışma temelli bir derstir. Açıklama ve yorumla derste tanımlanan metinlere dayalı yapılır. Görsel, yazınsal ve işitsel materyal (ilgili belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derslere/tartışmalara eşlik eder. Derse katılım ödev olarak verilen tanımlanmış okumalarla ilişkili eleştirel metinlerle ve öğrencilerin ders sırasındaki soruları/yorumları ile teşvik edilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%40
Ara sınav1%20
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor