Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlıkta İnovatif Malzemeler | YTE 511 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yenilikçi yapı malzeleri hakkında bilgi edinir |
2. Yapı elemanlarında ve binada yenilikçi malzeme ve bileşen kullanma hakkında araştırma yapabilir |
3. Mimari Tasarımlarında yenilikçi malzeme ve sistem önerebilir |
4. Laboratuvar ortamının sağlanması durumunda yeni malzeme geliştirebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yapı üretiminde yenilikçi malzemelerin gelişimi ve mimarlıkta kullanımı konusunun irdelendiği bir derstir.
Bu derste yeni malzeme üretimine ve kullanımına yönelik bilgi üretilmesi için bir program hazırlanmıştır. Bu program bağlamında, yapı üretim alanında sorunların saptanması ve sorunlara ilişkin yenilikçi çözüm önerileri geliştirilmesi hedefiyle hareket edilmiştir. Çevre dostu yenilikçi malzemeler başta olmak üzere, strüktürel sistemlerde, kabuk sistemlerinde, mekan ayırıcı eleman sistemlerindeki yenilikçi malzeme gelişmeleri irdelenmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Konuya giriş ve dersin içeri hakkında bilgi |
2 | Gelenekselden günümüze yapı malzemelerinin değerlendirilmesi |
3 | İnovasyon ve ilişkili kavramların yapı sektöründeki yeri - Araştırma konularının seçimi |
4 | Ekolojik malzemeler: özellikleri, üretim yöntemleri, teknolojileri |
5 | Ekolojik malzemelerin mimaride kullanımları |
6 | Nano malzemeler: özellikleri, üretim yöntemleri, teknolojileri ve mimaride kullanımları |
7 | Akıllı malzemeler: özellikleri, üretim yöntemleri, teknolojileri |
8 | Akıllı malzemelerin mimaride kullanımları |
9 | Ara sunumlar - Ön araştırma bulguları |
10 | Yenilikçi bina kabuğu |
11 | Yenilikçi interaktif kaplamalar |
12 | Kendi kendini yenileyen yapı malzemeleri |
13 | Yenilikçi ısı ve su yalıtım malzemeleri |
14 | Final sunumları |
|
Kaynaklar: |
Addington D. M., Schodek D. L. (2005) Smart Materials and New Technologies For the architecture and design professions, Harvard University, Elsevier,
ISBN 0 7506 6225 5
Ashby, M. F.; Ferreira, Paulo J. S. G.; Schodek, Daniel L. (2009) Nano materials, Nanotechnologies and Design: An Introduction for Engineers and Architects, Publisher: Butterworth-Heinemann ISBN 0750681497 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Fernandez, J., (2006), Material Architecture: Emergent Materials and Issues for Innovative and Responsible Buildings, Architectural Press.
ISBN 9780080940441
Dent, A. H., Sherr, L. (2014), Material Innovation: Architecture, Thames&Hudson ISBN 9780500291283
Caren Yglesias, C. (2014), The Innovative Use of Materials in Architecture and Landscape Architecture: History, Theory and Performance, McFarland & Company, Inc., Publishers
ISBN 0786470801
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüzyüze veya uzaktan eğitim yöntemleriyle ders anlatma, araştırma yapma, sunum yapma teknikleri ile öğretim yapılır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %30 |
Derse Devamsızlık | 10 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 0 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 0 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 0 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 0 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 0 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 0 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 0 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 0 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 0 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 0 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 0 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 0 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 0 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 0 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 0 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 0 |