Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yol Malzemeleri ve Karışım Tasarımı | CE 454 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı bitüm türlerini, özelliklerini ve yol yapımındaki uygulama alanlarını tanımlayabilme. |
2. Bitümün fiziksel ve kimyasal özelliklerini değerlendirmek amacıyla testler yapabilme ve sonuçlarını yorumlayabilme. |
3. Bitümün davranışını analiz edebilme ve modifikasyonlar ile katkı maddelerinin etkilerini değerlendirebilme. |
4. Sıcak Karışım Asfalt üretiminde agrega kullanımının rolünü ve karışım performansı üzerindeki etkilerini anlayabilme. |
5. Sıcak Karışım Asfalt karışımlarını tasarlayabilme, değerlendirebilme ve kaliteli asfalt üretimi için üretim süreçlerini anlayabilme. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE352 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, bitümün özelliklerini, test yöntemlerini ve modifikasyonunu; ayrıca Sıcak Karışım Asfalt tasarımı ve üretimini kapsamaktadır. Öğrencilere, dayanıklı ve sürdürülebilir yol yapımı için asfalt malzemelerinin seçimi, tasarımı ve üretimine yönelik temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Bitüm Türleri ve Kullanım Alanları |
3 | Bitüm Türleri ve Kullanım Alanları |
4 | Bitüm Testleri |
5 | Bitüm Davranışı |
6 | Bitüm Davranışı |
7 | Bitüm Modifikasyonu ve Katkı Maddeleri |
8 | Sıcak Karışım Asfalt için Agregalar |
9 | Sıcak Karışım Asfalt için Agregalar |
10 | Sıcak Karışım Asfalt Tasarımı |
11 | Sıcak Karışım Asfalt Tasarımı |
12 | Sıcak Karışım Asfalt Tasarımı |
13 | Sıcak Karışım Asfaltın Üretimi |
14 | Asfalt Yol Yapımı |
|
Kaynaklar: |
Hunter, R. N., et al. (2015). The Shell Bitumen Handbook. ICE Publishing. ISBN: 978-0727758378
|
|
Diğer Kaynaklar: |
AASHTO AASHTO Guide for Design of Pavement Structures E-book available at McMaster Liabrary |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik dersler olarak işlenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Raporu | 1 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 2 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |