PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yol Malzemeleri ve Karışım TasarımıCE 4543 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı bitüm türlerini, özelliklerini ve yol yapımındaki uygulama alanlarını tanımlayabilme.
2. Bitümün fiziksel ve kimyasal özelliklerini değerlendirmek amacıyla testler yapabilme ve sonuçlarını yorumlayabilme.
3. Bitümün davranışını analiz edebilme ve modifikasyonlar ile katkı maddelerinin etkilerini değerlendirebilme.
4. Sıcak Karışım Asfalt üretiminde agrega kullanımının rolünü ve karışım performansı üzerindeki etkilerini anlayabilme.
5. Sıcak Karışım Asfalt karışımlarını tasarlayabilme, değerlendirebilme ve kaliteli asfalt üretimi için üretim süreçlerini anlayabilme.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE352
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, bitümün özelliklerini, test yöntemlerini ve modifikasyonunu; ayrıca Sıcak Karışım Asfalt tasarımı ve üretimini kapsamaktadır. Öğrencilere, dayanıklı ve sürdürülebilir yol yapımı için asfalt malzemelerinin seçimi, tasarımı ve üretimine yönelik temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Bitüm Türleri ve Kullanım Alanları
3Bitüm Türleri ve Kullanım Alanları
4Bitüm Testleri
5Bitüm Davranışı
6Bitüm Davranışı
7Bitüm Modifikasyonu ve Katkı Maddeleri
8Sıcak Karışım Asfalt için Agregalar
9Sıcak Karışım Asfalt için Agregalar
10Sıcak Karışım Asfalt Tasarımı
11Sıcak Karışım Asfalt Tasarımı
12Sıcak Karışım Asfalt Tasarımı
13Sıcak Karışım Asfaltın Üretimi
14Asfalt Yol Yapımı
 
Kaynaklar:
Hunter, R. N., et al. (2015). The Shell Bitumen Handbook. ICE Publishing. ISBN: 978-0727758378
 
Diğer Kaynaklar:
AASHTO AASHTO Guide for Design of Pavement Structures E-book available at McMaster Liabrary
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saatlik dersler olarak işlenecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje Raporu1%10
Sözlü Sunum1%10
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.2
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0