PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilişsel NörobilimPSY 5233 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilişsel nörobiliime ilişkin kavramları tanımlayabileceklerdir
2. Bilişsel nörobilimin temel konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
3. Bilişsel nörobilimde kullanılan metodlar hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
4. Uyku ile ilişkili kavramar ve güncel yaklaşımları açıklayabileceklerdir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin amacı bilişsel nörobilim alanındaki temel konuları ele almaktır. Ders kapsamında bilişsel nörobilimde kullanılan yöntemler ile beyin yapısı ve dikkat, duygu ve dil gibi beyin fonksiyonları aktarılmaktadır. Ek olarak uyku ve ilişkili süreçler konularında güncel yaklaşımlar ele alınmaktadır. Her bir konu bilişsel psikoloji ve nörobilim perspektifinden tartışılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan kopyalanmış metinlere yer vermenize izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin tanımlanması
2Bilişsel nörobilim tarihi ve prensipleri
3Bilişsel nörobilimde yöntemler
4Uyku bilimi
5Uyku ve biliş
6Dikkat
7Bellek ve öğrenme
8Bilişsel kontrol
9Sosyal biliş
10Duygular
11Bilinç ve hür irade
12Dil
13Güncel çalışmalar
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the brain. Philadelphia: Wolters Kluwer. Gazzaniga, M., Ivry, R., & George, M. (2014). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton
 
Diğer Kaynaklar:
Freberg, L. (2016). Discovering Behavioral Neuroscience: An introduction to biological psychology.Wadsworth.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Proje, Sunum, Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Sınavı1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.3
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.0
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.2
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.3
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek3
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.2
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.1
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.3
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.0
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.0
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.0
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.3
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.1
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak0
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.2