PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Liderlikte İleri Seviye KonularPSY 5153 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler liderlik ve endüstriyel ve örgütsel psikoloji hakkındaki temel teorik yaklaşımları tanımlayıp değerlendirebildiği kadar karşılaştırabilir ve kıyaslayabilir bir hale de gelecektir
2. Öğrenciler farklı liderlik stilleri ve bu stillerin organizasyonlardaki etkililiği üzerine temel teorik ve uygulama perspektifleri bağlamında derin bir bilgi birikimine sahip olacaklardır
3. Öğrenciler psikolojideki farklı yönelimleri tanımlayacak ve bilgi birikimlerini iş bağlamında ve sosyal, kültürel ve örgütsel konular ve problemler bağlamında uygulamayı öğreneceklerdir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında, başta örgütsel psikoloji veya örgütsel davranış ile siyaset psikolojisi ve sosyal psikoloji alanlarında uzmanlaşmak isteyenler olmak üzere bütün yüksek lisans öğrencilerine liderlik konusundaki bilimsel yaklaşımlar, bu alandaki temel kuramlar, temel liderlik ekolleri ile kuramların uygulamaya yönelik çıkarımları ve yansımaları hakkında detaylı bilgi birikimi sağlanması amaçlanmıştır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, Liderlik: Geçmiş, Şimdi ve Gelecek
2Özellik, Beceriler ve Olumsallık Yaklaşımları
3Liderlik Araştırma Metodları Konusundaki İlerlemeler
4Atanmış Makaleler
5Evrimsel, Biyolojik ve Sosyal Nörobilimsel Perspektifler
6Durumsal Yaklaşım
7Transformasyonal ve Karizmatik Liderlik Konusundaki Teoriler
8Paternalistik Liderlik Konusundaki Teoriler
9Sosyal Kimlik Teorileri ve Liderlik
10Atanmış Makaleler
11Kültürlerarası Liderlik ve Çeşitlilik
12Liderlik ve Toplumsal Cinsiyet
13Takım Liderliği ve Stratejik Liderlik
14Atanmış Makaleler
 
Kaynaklar:
Northhouse, P. G.: Leadership: Theory and Practice Yukl, G.: Leadership in Organizations Day, D. V. & Antonakis, J. (Ed.s): The Nature of Leadership
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Derslere düzenli katılım ve ders öncesinde verilen materyali okumanız şiddetle tavsiye edilir çünkü ikisi de dersten en iyi şekilde yararlanmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır. Lütfen soru sormaktan, yorum yapmaktan ve geri bildirimde bulunmaktan çekinmeyin. Ayrıca derste kullanılan değerlendirme araçlarından biri katılım olduğundan (toplamda %18) sınıf tartışmalarına katılmanız gerekir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum5%45
Sınıf Katılımı14%18
Dönem Ödevi (Araştırma)1%30
Dönem Ödevi (Sunumu)1%7
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.4
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.3
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.4
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.4
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek3
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.4
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.2
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.4
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.3
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.4
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.2
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.4
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.4
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak2
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.3