Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bağımsız Araştırmalar | PSY 512 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir araştırmanın çerçevesini bağımsız bir şekilde oluşturabilmek |
2. Manüskript hazırlanması ve literatürün gözden geçirilmesi konusunda gelişmek becerilere sahip olmak |
3. Spesifik araştırma dizaynı ve konusu için uygun metodları seçebilecek bilgi birikimine sahip olmak |
4. Gerçek araştırma datası üzerinde istatistiksel metodları uygulayabilmek |
5. Araştırmanın bulgularına göre sonuç çıkarabilmek ve bu sonucu yorumlayabilmek |
6. Araştırmanın bulgularını geçmiş literatür ile birlikte değerlendirebilmek ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunabilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders yüksek lisans öğrencilerine bilimsel araştırma yürütülmesi ve psikoloji alanında bir araştırma makalesi hazırlanması konularında deneyim kazandırmak amacını taşımaktdır Bu ders kapsamında öğrencilere spesifik bir araştırma konusu belirlemeleri, veri toplanması ve bu verinin analizleri için uygun olan yöntemi seçmeleri ve yürüttükleri araştırmayı bilimsel bir dergiye göndermek üzere makale şeklinde hazırlamaları öğretilmektedir. Ders süresince her öğrenci sosyal veya endüstri/örgüt psikolojisi konularında kendi ilgi alanlarına uygun bir şekilde dersin öğretim üyesinin danışmanlığı altında çalışma yürütebilmaktedirler. Dönem sonunda öğrencilerin makalelerini dersi veren öğretim üyesinin önerdiği revizyonları tamamladıktan sonar, bilimsel bir dergiye gönderime hazır hale getirmeleri beklenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Araştırma Konularının Belirlenmesi ve Atanması |
3 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci |
4 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü |
5 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü |
6 | Literatürü Gözden Geçirme Süreci ve Manüskriptlerin Giriş Bölümü; Metodların Seçilmesi ve Ölçeklerin Gözden Geçirilmesi |
7 | Data Toplama Süreci |
8 | Data Toplama Süreci |
9 | Data Analizi |
10 | Data Analizi |
11 | Manüskriptlerin Sonuç Bölümü |
12 | Manüskriptlerin Sonuç Bölümü |
13 | Manüskriptlerin Tartışma Bölümü |
14 | Manüskriptlerin Tartışma Bölümü |
|
Kaynaklar: |
Since this is an independent study course, no specific textbook and/or article list will be provided. The instructor will guide students through a literature review of their chosen field of study.
Bu bir bağımsız çalışma dersi olduğu için, belirli bir ders kitabı ve/veya makale listesi sağlanmayacaktır. Eğitmen, öğrencileri seçecekleri çalışma alanıyla ilgili literatür taraması için yönlendirecektir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Araştırma | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 4 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 1 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 4 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 4 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 4 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 4 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 4 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 4 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 4 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 3 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 2 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 4 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 4 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 4 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 2 |