PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Seviye Endüstri ve Örgüt PsikolojisiPSY 5103 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İş analizi ile ilgili çeşitli yaklaşımları tanımlamak ve uygulamak
2. Kriter ölçütü uygulamak
3. Spesifik iş ve organizasyonlara göre uygun performans değerlendirme metodunu seçmek
4. Spesifik iş ve organizasyonlara göre uygun performans değerlendirme metodunu geliştirmek
5. İş performansını yordayan çeşitli etmenleri belirlemek, ölçmek ve değerlendirmek
6. Çeşitli iş ve organizasyonlar için uygun eğitim programları geliştirmek ve değerlendirmek
7. Motivasyon teorilerini iş yeri davranışlarına uygulamak
8. Çeşitli iş tutumlarının öncesini ve sonuçlarını detaylıca tanımlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, akademik ve/ya profesyonel kariyerlerini iş ve örgüt psikolojisi ve/ya insan kaynakları yönetimi alanında sürdürmeyi amaçlayan yüksek lisans öğrencilerine, endüstri ve örgüt psikolojisi alanında ileri seviyede bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders süresince, yüksek lisans öğrencileri psikolojinin iş yerindeki süreçlere uygulanan prensipleri, bu alandaki araştırma yöntemleri ile iş analizi, eleman seçme ve yerleştirme süreçleri, perfomans değerlendirme, çalışan eğitimi ve gelişimi, çalışan motivasyonu, iş doyumu, olumlu ve olumsuz çalışan tutum ve davranışları, iş yerlerinde grup süreçleri, takımlar ve takım performansı ile kurumsal değişim ve kurum kültürü gibi konulardaki psikolojik kuram ve yaklaşımlarla ile ilgili bilgilerini ve bu kuramları uygulamada kullanma konusundaki becerilerini geliştirmektedirler
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanımı ve dersin gerekliliklerine giriş
2Personel seçiminin temelleri: İşlerin analizi, yetkinlikler ve seçimin etkililiği
3Personel seçim ve değerlendirme metodları
4İşteki performansı değerlendirme
5İş ve iletişim teknolojilerinin dizaynı
6Eğitim ve gelişim
7İşteki tutumlar ve iş ilişkileri
8İşteki stres ve esenlik
9İş motivasyonu ve iş dizaynına ilişkin yaklaşımlar
10Kariyer ve kariyer yönetimi
11Gruplar, takımlar ve takım çalışması
12Organizasyondaki değişimleri anlamak ve kültür
13Dönem projesi sunumları
14Dönem projesi sunumları
 
Kaynaklar:
Arnold, J. et al.: Work Psychology: Understanding Human Behavior in the Workplace (6th Edition)
 
Diğer Kaynaklar:
Schultz, D. & Schultz, S. E.: Psychology and Work Today
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Ödev1%40
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.4
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.4
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.4
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.4
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek3
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.4
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.2
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.4
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.2
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.4
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.4
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.4
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.4
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak4
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.3