Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Seviye Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | PSY 510 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İş analizi ile ilgili çeşitli yaklaşımları tanımlamak ve uygulamak |
2. Kriter ölçütü uygulamak |
3. Spesifik iş ve organizasyonlara göre uygun performans değerlendirme metodunu seçmek |
4. Spesifik iş ve organizasyonlara göre uygun performans değerlendirme metodunu geliştirmek |
5. İş performansını yordayan çeşitli etmenleri belirlemek, ölçmek ve değerlendirmek |
6. Çeşitli iş ve organizasyonlar için uygun eğitim programları geliştirmek ve değerlendirmek |
7. Motivasyon teorilerini iş yeri davranışlarına uygulamak |
8. Çeşitli iş tutumlarının öncesini ve sonuçlarını detaylıca tanımlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, akademik ve/ya profesyonel kariyerlerini iş ve örgüt psikolojisi ve/ya insan kaynakları yönetimi alanında sürdürmeyi amaçlayan yüksek lisans öğrencilerine, endüstri ve örgüt psikolojisi alanında ileri seviyede bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders süresince, yüksek lisans öğrencileri psikolojinin iş yerindeki süreçlere uygulanan prensipleri, bu alandaki araştırma yöntemleri ile iş analizi, eleman seçme ve yerleştirme süreçleri, perfomans değerlendirme, çalışan eğitimi ve gelişimi, çalışan motivasyonu, iş doyumu, olumlu ve olumsuz çalışan tutum ve davranışları, iş yerlerinde grup süreçleri, takımlar ve takım performansı ile kurumsal değişim ve kurum kültürü gibi konulardaki psikolojik kuram ve yaklaşımlarla ile ilgili bilgilerini ve bu kuramları uygulamada kullanma konusundaki becerilerini geliştirmektedirler |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanımı ve dersin gerekliliklerine giriş |
2 | Personel seçiminin temelleri: İşlerin analizi, yetkinlikler ve seçimin etkililiği |
3 | Personel seçim ve değerlendirme metodları |
4 | İşteki performansı değerlendirme |
5 | İş ve iletişim teknolojilerinin dizaynı |
6 | Eğitim ve gelişim |
7 | İşteki tutumlar ve iş ilişkileri |
8 | İşteki stres ve esenlik |
9 | İş motivasyonu ve iş dizaynına ilişkin yaklaşımlar |
10 | Kariyer ve kariyer yönetimi |
11 | Gruplar, takımlar ve takım çalışması |
12 | Organizasyondaki değişimleri anlamak ve kültür |
13 | Dönem projesi sunumları |
14 | Dönem projesi sunumları |
|
Kaynaklar: |
Arnold, J. et al.: Work Psychology: Understanding Human Behavior in the Workplace (6th Edition)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Schultz, D. & Schultz, S. E.: Psychology and Work Today |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ödev | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 4 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 4 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 4 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 4 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 3 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 4 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 2 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 4 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 2 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 4 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 4 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 4 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 4 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 4 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 3 |