PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İş Yerinde DuygularPSY 5073 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Çalışma alanındaki duyguların temelini oluşturan bazı temel teori ve sistemler hakkında kavramsal bilgi edinmek
2. Duygular ve duygusal düzenin tanımları hakkında teorik bilgi edinme
3. İşyerinde duygusal süreçler hakkındaki alanyazını kavramak
4. İşyerinde duygusal süreçleri incelemek için yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmak
5. "Reaction Paper" yazarak eleştirel okuma becerilerini kazanmak
6. Araştırma önerisi yazarak teori ve alanyazını sentezlemede beceri kazanma
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders duygu, duygu regulasyonu, ve iş yerinde duygu ve duygu regulasyonu ile ilgili temel teori ve kavramsal yapıları tanıtmaktadır. İlk olarak duygu ve duygu regulasyonunun tanımı yapılacak, ardından bu kavramların iş yaşamındaki karşılığı ve bu kavramların neden iş yaşamında önemli olduğu ve bu bağlamda araştırılması gerektiği ilgili literatür ışığında aktarılmaktadır. İşyerinde duyguların ve duygu regulasyonunun ilişkili olduğu iş yaşamında iyilik ve genel sağlık gibi değişkenlerle yapılan önemli araştırma örnekleri sunulmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı
2Tanımlar ve Duygu Teorileri
3Duygu Düzenleme
4İşyerinde duygu düzenleme
5Duygusal Olaylar Kuramı
6İşyerinde duygu ve iletişim ifadesi
7Duygular ve Karar Verme
8Ara sınav
9İşyerindeki Duygular ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı
10İşyerindeki Duygular ve Verimlilik Karşıtı İş Davranışı
11Duygusal Emek - Tanım ve Teorileri
12Duygusal emek - Psikolojik ve sosyal sonuçlar
13İşyerinde zorbalık ve duygusal istismar
14İş Tükenmişliği
 
Kaynaklar:
Bolton, S. C. (2005). Emotion management in the workplace. Palgrave MacMillan.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıf Ortamında Ders işleme ve Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Proje1%25
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.4
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.1
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.4
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.4
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek4
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.3
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.2
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.3
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.3
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.4
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.3
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.4
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.2
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak4
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.0