Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İş Yerinde Duygular | PSY 507 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çalışma alanındaki duyguların temelini oluşturan bazı temel teori ve sistemler hakkında kavramsal bilgi edinmek |
2. Duygular ve duygusal düzenin tanımları hakkında teorik bilgi edinme |
3. İşyerinde duygusal süreçler hakkındaki alanyazını kavramak |
4. İşyerinde duygusal süreçleri incelemek için yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmak |
5. "Reaction Paper" yazarak eleştirel okuma becerilerini kazanmak |
6. Araştırma önerisi yazarak teori ve alanyazını sentezlemede beceri kazanma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders duygu, duygu regulasyonu, ve iş yerinde duygu ve duygu regulasyonu ile ilgili temel teori ve kavramsal yapıları tanıtmaktadır. İlk olarak duygu ve duygu regulasyonunun tanımı yapılacak, ardından bu kavramların iş yaşamındaki karşılığı ve bu kavramların neden iş yaşamında önemli olduğu ve bu bağlamda araştırılması gerektiği ilgili literatür ışığında aktarılmaktadır. İşyerinde duyguların ve duygu regulasyonunun ilişkili olduğu iş yaşamında iyilik ve genel sağlık gibi değişkenlerle yapılan önemli araştırma örnekleri sunulmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı |
2 | Tanımlar ve Duygu Teorileri |
3 | Duygu Düzenleme |
4 | İşyerinde duygu düzenleme |
5 | Duygusal Olaylar Kuramı |
6 | İşyerinde duygu ve iletişim ifadesi |
7 | Duygular ve Karar Verme |
8 | Ara sınav |
9 | İşyerindeki Duygular ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı |
10 | İşyerindeki Duygular ve Verimlilik Karşıtı İş Davranışı |
11 | Duygusal Emek - Tanım ve Teorileri |
12 | Duygusal emek - Psikolojik ve sosyal sonuçlar |
13 | İşyerinde zorbalık ve duygusal istismar |
14 | İş Tükenmişliği |
|
Kaynaklar: |
Bolton, S. C. (2005). Emotion management in the workplace. Palgrave MacMillan. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf Ortamında Ders işleme ve Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Proje | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 4 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 1 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 4 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 4 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 4 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 3 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 2 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 3 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 3 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 4 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 3 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 4 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 2 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 4 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 0 |