Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Toplumsal Etki | PSY 505 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Etkileme yöntemlerinin değişik türleri hakkında farkındalık kazanırlar. |
2. Etkileme yöntemlerinin insanların bir isteğe uymalarını sağlamada etkili olmaları altında yatan nedenleri çözümleyebilirler. |
3. Yöntemlerin kötüye kullanıldığı durumları daha kolay fark ederler. |
4. Kendilerini etkileme yöntemlerinin kötüye kullanılmasına karşı daha iyi savunabilir ya da koruyabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | PSY251 PSY252 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, insanların bir isteğe uymalarını sağlamanın değişik yol ve yöntemleri, bu yol ve yöntemlerin uyma sağlamada etkili olmaları altında yatan nedenler, uyma sağlama tekniklerinin kötüye kullanılış biçimlerine gerçek yaşamdan örnekler ve bunlardan korunma yollarının tartışıldığı bir derstir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Karşılıklılık İlkesi |
3 | Karşılıklı ödün vermeler |
4 | Bağlanma ve tutarlılık |
5 | Bağlanmanın önemi |
6 | Toplumsal kanıt |
7 | Toplumsal kanıt konusuna bilimsel yaklaşım |
8 | Arasınav |
9 | Uyma sağlamada sevgi |
10 | İnsanları etkilemede otorite baskısı |
11 | Uyma sağlamada kıtlıktan yararlanma |
12 | Kıtlıkla ilgili olarak karşıt tepki kuramı |
13 | Anında toplumsa etki |
14 | Dönem sonu sınavı |
15 | |
|
Kaynaklar: |
Robert B. Cialdini. (2009). Social Influence: Science and Practice. Pearson Education İnc, New York.
Dariusz Dolinski. (2016). Techniques of Social Influence. Routledge, New York, NY.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Student presantations and grup discussions. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 2 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 2 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 3 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 3 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 1 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 1 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 0 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 3 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 2 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 1 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 1 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 3 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 3 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 2 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 1 |