PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kamuoyu ve SiyasetPSY 5043 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kamuoyuna genel bir bakış açısı kazanır ve bir kamuoyu yoklaması tasarlanır ve yapılırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir
2. Kamuoyunu etkileyebilecek toplumsal etmenler konusunda bilgi sahibidir ve bir kamuoyu yoklaması tasarlarken bunları dikkate alabilir.
3. Kişilikle kamuoyu arasındaki ilişkiyi öğrenir ve ilgili kuramların bilgisine sahip olur.
4. Siyasal düşüncenin doğası, siyasal akıl yürütme ve ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur.
5. Tutarlılık kuramlarını tutum değişikliğine ve kamuoyuna uygulayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerPSY251 ve PSY252
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, sosyal psikolojik kuramların ve araştırma sonuçlarının siyasal konulara nasıl uygulanabileceğine ilişkin bir çabanın sonucudur ve insanların siyasal konulara ilişkin düşünceleri nasıl geliştirdiklerinin bir çözümlemesini, bireylerin siyasete ilişkin düşüncelerinin tutumlarını nasıl etkilediğini, siyasal tutumların nasıl değiştiğini ve kitle iletişim araçlarının siyasal yargılara varmadaki rolünü içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Kamu oyunun psikolojik temelleri
3Toplumsal etmenler ve kamuoyu
4Kişilik ve kamuoyu
5Siyasal düşüncenin doğası
6Siyasal şemalar
7Ara sınav
8İnanç tutarlılığı
9Etkileyici iletişim ve tutum değişikliği
10Kitle iletişim araçları ve kamuoyu
11Siyaset psikoloji ve siyasal çözümleme
12Tutum değişikliği kuramlarına genel bir bakış
13Dersin bütününe ilişkin bir genel değerlendirme
14Dönem sonu sınavı
 
Kaynaklar:
Milburn Michael A. (1996). Persuation and Politics: The Social Psychology of Public Opinion. International Thomson Publishing Inc. nNew York. Glynn Carrol J. et all. (2016). Public Opinion (third edition), Routledge, New York.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrenci sunumları ve grup tartışmaları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%45
Ödev1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.3
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.4
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.3
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.2
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek2
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.2
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.0
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.3
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.0
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.1
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.0
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.2
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.0
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak1
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.1