Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamuoyu ve Siyaset | PSY 504 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kamuoyuna genel bir bakış açısı kazanır ve bir kamuoyu yoklaması tasarlanır ve yapılırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir |
2. Kamuoyunu etkileyebilecek toplumsal etmenler konusunda bilgi sahibidir ve bir kamuoyu yoklaması tasarlarken bunları dikkate alabilir. |
3. Kişilikle kamuoyu arasındaki ilişkiyi öğrenir ve ilgili kuramların bilgisine sahip olur. |
4. Siyasal düşüncenin doğası, siyasal akıl yürütme ve ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
5. Tutarlılık kuramlarını tutum değişikliğine ve kamuoyuna uygulayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | PSY251 ve PSY252 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal psikolojik kuramların ve araştırma sonuçlarının siyasal konulara nasıl uygulanabileceğine ilişkin bir çabanın sonucudur ve insanların siyasal konulara ilişkin düşünceleri nasıl geliştirdiklerinin bir çözümlemesini, bireylerin siyasete ilişkin düşüncelerinin tutumlarını nasıl etkilediğini, siyasal tutumların nasıl değiştiğini ve kitle iletişim araçlarının siyasal yargılara varmadaki rolünü içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Kamu oyunun psikolojik temelleri |
3 | Toplumsal etmenler ve kamuoyu |
4 | Kişilik ve kamuoyu |
5 | Siyasal düşüncenin doğası |
6 | Siyasal şemalar |
7 | Ara sınav |
8 | İnanç tutarlılığı |
9 | Etkileyici iletişim ve tutum değişikliği |
10 | Kitle iletişim araçları ve kamuoyu |
11 | Siyaset psikoloji ve siyasal çözümleme |
12 | Tutum değişikliği kuramlarına genel bir bakış |
13 | Dersin bütününe ilişkin bir genel değerlendirme |
14 | Dönem sonu sınavı |
|
Kaynaklar: |
Milburn Michael A. (1996). Persuation and Politics: The Social Psychology of Public Opinion. International Thomson Publishing Inc. nNew York.
Glynn Carrol J. et all. (2016). Public Opinion (third edition), Routledge, New York. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrenci sunumları ve grup tartışmaları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 3 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 4 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 3 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 2 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 2 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 2 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 0 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 3 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 0 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 1 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 0 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 2 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 0 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 1 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 1 |