Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tutum ve Tutum Değişikliğinde İleri Seviye Konular | PSY 503 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler tutumların kaynakları, tanımları, fonksiyonları ve ölçütlerini anlayabilir ve açıklayabilir hale gelecektir |
2. Öğrenciler sosyal psikolojideki tutumların oluşum ve değişim terorilerini tanımlayıp değerlendirebildiği kadar karşılaştırabilir ve kıyaslayabilir hale de gelecektir |
3. Öğrenciler öğrendikleri tutum değişimi methodlarını kişisel, sosyal ve kültürel sorun ve problemlerde pratik bir şekilde uygulayabilir hale geleceklerdir |
4. Öğrenciler tutumlar ve tutum değişimleri ile ilgili sorunlarda ileri teorik bilgileri sayesinde araştırma hipotezleri geliştirebilecek, ve kendi bilimsel araştırmaları için uygun metodolojiyi uygulayabilir hale geleceklerdir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında yüksek lisans öğrencilerinin sosyal psikolojinin temel alt alanlarından olan tutum ve tutum değişimleri ile ilgili ileri düzey teoriler ve yaklaşımlar hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. Tutumların tanımları ve işlevlerinden başlanarak, öğrencilerin tutumların kaynakları, fonksiyonları ve ölçümleri hakkında detaylı bir bilgi birikimine sahip olmaları hedeflenmektedir. Bu ders süresince, kuramsal gelişimler ve çıkarımlar ile bunların uygulamaya yansımaları işlenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tutum nedir ve nasıl ölçülür? |
2 | Makale listesinden okumalar |
3 | Tutumun üç bileşeni |
4 | Makale listesinden okumalar |
5 | Tutum üzerindeki bilişsel etkiler (Tutum değişiminin bilişsel teorisi)) |
6 | Makale listesinden okumalar |
7 | Tutum üzerindeki duygusal etkiler |
8 | Makale listesinden okumalar |
9 | Tutum üzerindeki davranışsal etkiler |
10 | Makale listesinden okumalar |
11 | Tutum Şekillenmesinin Temel İlkeleri |
12 | Makale listesinden okumalar |
13 | Dönem Projesi Sunumları |
14 | Dönem Projesi Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Maio, G. R. & Haddock, G.: The Psychology of Attitudes and Attitude Change |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %40 |
Katılım/Tartışma | 14 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 4 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 1 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 4 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 3 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 4 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 0 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 1 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 4 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 2 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 4 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 3 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 4 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 3 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 3 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 2 |