PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tutum ve Tutum Değişikliğinde İleri Seviye KonularPSY 5033 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler tutumların kaynakları, tanımları, fonksiyonları ve ölçütlerini anlayabilir ve açıklayabilir hale gelecektir
2. Öğrenciler sosyal psikolojideki tutumların oluşum ve değişim terorilerini tanımlayıp değerlendirebildiği kadar karşılaştırabilir ve kıyaslayabilir hale de gelecektir
3. Öğrenciler öğrendikleri tutum değişimi methodlarını kişisel, sosyal ve kültürel sorun ve problemlerde pratik bir şekilde uygulayabilir hale geleceklerdir
4. Öğrenciler tutumlar ve tutum değişimleri ile ilgili sorunlarda ileri teorik bilgileri sayesinde araştırma hipotezleri geliştirebilecek, ve kendi bilimsel araştırmaları için uygun metodolojiyi uygulayabilir hale geleceklerdir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında yüksek lisans öğrencilerinin sosyal psikolojinin temel alt alanlarından olan tutum ve tutum değişimleri ile ilgili ileri düzey teoriler ve yaklaşımlar hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. Tutumların tanımları ve işlevlerinden başlanarak, öğrencilerin tutumların kaynakları, fonksiyonları ve ölçümleri hakkında detaylı bir bilgi birikimine sahip olmaları hedeflenmektedir. Bu ders süresince, kuramsal gelişimler ve çıkarımlar ile bunların uygulamaya yansımaları işlenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zekanın kullanımı yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tutum nedir ve nasıl ölçülür?
2Makale listesinden okumalar
3Tutumun üç bileşeni
4Makale listesinden okumalar
5Tutum üzerindeki bilişsel etkiler (Tutum değişiminin bilişsel teorisi))
6Makale listesinden okumalar
7Tutum üzerindeki duygusal etkiler
8Makale listesinden okumalar
9Tutum üzerindeki davranışsal etkiler
10Makale listesinden okumalar
11Tutum Şekillenmesinin Temel İlkeleri
12Makale listesinden okumalar
13Dönem Projesi Sunumları
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Maio, G. R. & Haddock, G.: The Psychology of Attitudes and Attitude Change
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%40
Katılım/Tartışma14%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.4
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.1
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.4
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.3
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek4
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.0
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.1
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.4
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.2
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.4
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.3
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.4
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.3
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak3
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.2