PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
AB- Türkiye İlişkileriPSI 4183 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. AB-Türkiye ilişkilerinin oluşumunu anlamak
2. İlişkilerdeki geçmiş ve mevcut gelişmeleri analitik bir şekilde karşılaştırmak
3. Öğrencilerin katılım sürecini ve AB ilerleme raporlarını takip edebilmesi için gerekli altyapıyı sunmak
4. 1960'lardan bu yana AB -Türkiye siyasi ve ekonomik ilişkileri hakkında detaylı bilgilendirme sunmak
5. AB'nin iç dinamiklerini anlamak
6. Gelecekte ilişkilerde gündem olabilecek konu ve sorunları ele almak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, 1960'lardan bugüne Türkiye'nin AB ile olan ilişkileri soğuk savaş ve sonrası dönemde Türkiye'nin AB'ye yönelik politikası ve sürecin iktisadi ve siyasi boyutları incelenir. AB, sivil toplum, demokratikleşme ve AB ile olan ilişkilerin geleceği ele alınır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş & AB - Türkiye: İlişkilerin Tesisi, 1960'lar ve 1970'ler (1)
2AB - Türkiye: İlişkilerin Tesisi, 1960'lar ve 1970'ler (2)
3Soğuk Savaşın Bitişi, AB, Türkiye'nin Başvurusu, Gümrük Birliği
4Lüksemburg'tan Helsinki'ye
5Helsinki'den 2002'ye
6Kopenhag Kriterleriyle İlgili Konular
7AB - Türkiye: Ekonomik Kriterler
8VİZE (PLANLANAN)
9Türkiye, AB, Dış Politika Konuları
10Türk Sivil Toplumu ve AB
11Katılım Müzakereleri ve Hazmetme Kapasitesi
12Sunumlar
13Sunumlar
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Meltem Müftüler Baç Turkey's Relations with a Changing Europe Manchester University Press 1997 071904233 Fraser Cameron (ed) The Future of Europe: Integration and Enlargement Routledge 2004 9780415324830
 
Diğer Kaynaklar:
Canan Balkır and Allan M. Williams (eds.) Turkey and Europe Pinter Publishers 1993 1555879543 Libby Rittenberg (ed) The Political Economy of Turkey in the Post-Soviet Era Praeger 1998 0275955966 9780275955960 EU Progress Reports on Türkiye
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Sözlü Sunum1%30
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.2
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.4
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.2
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.2
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.4
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.4
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.4
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.1
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).4
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4