Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Zaman Skalalarında İleri Dinamik Denklemler | MATH 517 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler zaman skalalarında temel kalkülüsü öğrenir. |
2. Öğrenciler sürekli ve ayrık analizi eşzamanlı olarak nasıl işleteceklerini öğrenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Temel Tanımlar, Türev, İntegral, Birinci Mertebeden Lineer Denklemler, İkinci Mertebeden Lineer Denklemler, Laplace Dönüşümü, Kendine Eşlenik Denklemler, Sınır Değer Problemleri ve Green Fonksiyonu, Özdeğer Problemleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Temel Tanımlar |
2 | Türev |
3 | Integral |
4 | Zincir Kuralı |
5 | Birinci mertebeden lineer denklemler; Hilger'in kompleks düzlemi |
6 | Üstel Fonksiyon |
7 | Başlangıç Değer Problemleri |
8 | İkinci Dereceden Lineer Denklemler |
9 | Sabit Katsayılı Denklemler |
10 | Değişken Katsayılı Denklemler |
11 | Laplace dönüşümü |
12 | Kendine Eşlenik Denklemler |
13 | Sınır Değer Problemleri ve Green Fonksiyonu |
14 | Özdeğer Problemleri |
|
Kaynaklar: |
Dynamic Equations on Time Scales: An Introduction with Applications, M. Bohner , A. Peterson, Birkhauser, 2001, ISBN: 0817642250 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Advances in Dynamic Equations on Time Scales, M. Bohner , A. Peterson, Birkhauser, 2003, ISBN: 0817642935 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 50 dakikalık 3 dersten oluşur. Ödevler de verilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 7 | %10 |
Proje | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi | 3 |
2 | Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi. | 3 |
3 | Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi. | 4 |
4 | Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | 3 |
5 | Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme. | 3 |
6 | Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi. | 3 |
7 | Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır. | 3 |
8 | Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi. | 3 |
9 | Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları. | 4 |
11 | Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme. | 4 |
12 | Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme. | 4 |