Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kısmı Türevli Denklemler | MATH 507 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler adi diferensiyel denklemlerin teorik yönlerini anlayacaklar |
2. Öğrenciler kendilerine değişik disiplinlerdeki modelleme problemlerinde yardımcı olacak olan kısmi diferensiyel denklemler terminolojisini kullanacaklar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Birinci mertebeden kısmi diferansiyel denklemler, karakteristikler yöntemi, dalga denklemi, ısı denklemi, Laplace denklemi, Cauchy-Kowalevski teoremi, n-boyutlu hiperbolik, parabolik ve eliptik denklemler |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Birinci basamaktan yarı-lineer denklemler ve Cauchy problemi |
3 | Genel birinci basamaktan denklemler |
4 | İkinci basamaktan yarı-lineer denklemlerin karakteristiği |
5 | Bir boyutlu dalga denklemi |
6 | Cauchy Kowalevski teoremi |
7 | Laplace denklemi: temel çözüm |
8 | Laplace denklemi için maksimum prensibi ve varlık teoremleri |
9 | n boyutlu uzayda dalga denklemi |
10 | Yüksek mertebeden hiperbolik denklemler |
11 | Yüksek mertebeden sabit katsayılı eliptik denklemlerin temel çözümü |
12 | Yüksek mertebeden sabit katsayılı eliptik denklemler için Dirichlet problemi |
13 | Parabolik denklemler: n boyutlu ısı denklemi |
14 | İkinci basamaktan parabolik denklemler için başlangıç değer problemi |
|
Kaynaklar: |
Partial Differential Equations, Fritz John, Springer-Verlag, 1982, ISBN: 0-387-90609-6 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Partial Differential Equations, L. C. Evans, Providence, Rhode Island: AMS, 1998, ISBN: 0-82180-777-2 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %20 |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi | 4 |
2 | Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi. | 3 |
3 | Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi. | 3 |
4 | Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | 3 |
5 | Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme. | 3 |
6 | Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi. | 3 |
7 | Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır. | 4 |
8 | Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi. | 4 |
9 | Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları. | 4 |
11 | Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme. | 4 |
12 | Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme. | 4 |