Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilirliğin Ölçülmesi | CRP 381 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sürdürülebilirliğin temel konuları hakkında teorik bilgi edinme |
2. Sürdürülebilirlik kavramının çok boyutlu bir bakış açısıyla değerlendirilmesi |
3. Seçilen vaka çalışmaları kapsamında sürdürülebilirliğin uygulanması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
This course provides an introductory knowledge on the concept of sustainability – starting from its origins and developing further on its social, economic and environmental dimensions within the context of urban planning. The course aims to inform students with the international sustainable
development efforts and develop a new understanding through practices. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Genel bakış Hedefler ve program |
2 | Giriş Sürdürülebilirlik kavramının temel tanımları |
3 | Sürdürülebilir kalkınmanın boyutları Sosyal, ekonomik ve çevresel perspektifler |
4 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Farklı ölçekler |
5 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Arazi kullanımı ve kentsel tasarım |
6 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Toplu taşıma |
7 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Çevresel planlama ve restorasyon |
8 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Enerji ve malzeme kullanımı |
9 | Yeşil Mimari ve Bina Sürdürülebilirlik Değerlendirme Araçları ve Metodolojileri |
10 | Ara sınav |
11 | Sürdürülebilir kalkınma – Uluslararası vakalar Önde gelen şehirlerdeki uygulamalar |
12 | Öğrenci Sunumları - I Seçilmiş vaka çalışmaları |
13 | Öğrenci Sunumları - II Seçilmiş vaka çalışmaları |
14 | Tartışma ve değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Stephen M. Wheeler and Timothy Beatley. 2014. The Sustainable Urban Development Reader (Third Edition). Routledge, London and New York.
Rydin, Y. 2010. Governing for Sustainable Urban Development. Earthscan. London and Washington, D.C.
Sam Romaya and Carole Rakodi (eds). Building Sustainable Urban Settelements: Approaches and Case Studies in the Developing World. ITDG Publishing, London.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Richard T. LeGates and Frederic Stout (eds). 2016. The City Reader, Routledge, London and New York. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer dersleri, görsel ve yazılı materyaller
seminar lectures, visual and written materials |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |