Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Özerk Hareketli Robotlar | MECE 494 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gezici robot tasarlama için gereken çeşitli alanlarla ilgili temel bilgilerin anlaşılması |
2. Gezici robot çözüm önerileri ve tasarımlarının değerlendirilmesi ve eleştirilmesi için gerekli temel bilgi ve inceleme araçlarının edinilmesi. |
3. Devinim, algılama ve yönlendirme gibi robotiğin alt alanları üzerine özelleşmek için yeterli bilginin sağlanması. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders gezici robotların, yazılım ve donanım tasarım etmenlerini, ilgili teknolojileri ve algoritma tekniklerini kapsayacak şekilde tüm yönleri tanıtmaktadır. Gezici robotiğin disiplinler arası bir alan olması nedeniyle devinme, algısal sistemler, konumlandırma ve yönlendirme gibi çeşitli alanlara ait bilgiler özetlenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Devinim, Bacaklı Gezici Robotlar |
3 | Tekerlekli Gezici Robotlar, Havada Gezici Robotlar |
4 | Gezici Robot Kinematiği |
5 | Gezici robotun manevra kabiliyeti, çalışma alanı ve hareket denetimi |
6 | Algılama |
7 | Bilgisayarlı görmenin temelleri |
8 | Görüntü işleme ve öznitelik çıkarımının temelleri |
9 | Uzaklı verisine dayalı yer tanıma ve öznitelik çıkarımı |
10 | Gezici robotun konumlandırılması |
11 | Olasılıksal Harita Tabanlı Konumlandırma |
12 | Konumlandırma sistemlerinin diğer örnekleri. Özerk olarak harita oluşturma |
13 | Planlama ve Yönlendirme, Yol Planlama |
14 | Engelden kaçınma, Yönlendirme mimarileri |
|
Kaynaklar: |
Roland Siegwart, Illah R. Nourbakhsh, and Davide Scaramuzza, Introduction to Autonomous Mobile Robots, second edition, The MIT Press, 2011, ISBN:978-0-262-01535-6 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat kuramsal ders |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |