Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlık Kuramına Eleştirel Yaklaşımlar | ARCH 438 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Mimari kuramdaki çağdaş dönüşümleri tanımlar |
2. 2. 21. yüzyılın entelektüel havasını kavramsallaştırmak |
3. 3. "Yeni" olanı bulmak için metinleri analiz etmek |
4. 4. Eleştirel düşünce geliştirme becerisi |
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuyup yorumlama becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencileri mimarlıkta 2000 yılından sonra yazılan teorik metinlerle tanıştırır. Ders, seçilen metinlerin okunmasıyla, teori, çağdaş mimari pratiğine göre daha küçük bir öneme sahipken, mimari teoride ne tür dönüşümlerin yaşandığını inceleyecektir. Bu ders teorinin çağdaş pratik mimari dönemindeki rolünün peşine düşecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtım |
2 | Teorik metin üzerine kritik |
3 | Teorik metin üzerine kritik |
4 | Teorik metin üzerine kritik |
5 | Teorik metin üzerine kritik |
6 | Teorik metin üzerine kritik |
7 | Gözden geçirme ve Değerlendirme |
8 | Teorik metin üzerine kritik |
9 | Teorik metin üzerine kritik |
10 | Teorik metin üzerine kritik |
11 | Teorik metin üzerine kritik |
12 | Teorik metin üzerine kritik |
13 | Teorik metin üzerine kritik |
14 | Final değerlendirmeleri |
|
Kaynaklar: |
K. Michael Hays, Architecture Theory since 1968, MIT Press, 2000, 978-0-262-58188-2
Krista Sykes, Constructing A New Agenda, Architectural Theory 1993-2009, Princeton Architectural Press 2010, 978-1-56898-859-7
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders seminner ve tartışmalar üzerine kurulmuş bir derstir. Öğrencilere verilen metinlerin anlaşılıp yorumlanması beklenmektedir. Görsel ve işitsel materyallar ( fotoğraflar, filmler ve müzik) derslere/kritiklere eşlik edecektir. Verilen metinlere yönelik yapılacak ev ödevi- kritik metinler/yorumlar ve sorularla derse katılımın arttırılması sağlanmaktadır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 11 | %40 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |