Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikolojik Değerlendirme | PSY 310 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Klinik değerlendirmede psikolojik testlerin kullanımını açıklayabileceklerdir |
2. Her bir subjektif ve projektif testin nasıl uygulandığını ve puanlandığını açıklayabileceklerdir |
3. Testlerin yorumlanması ve raporlanması konusunda beceri kazanacaklardır |
4. Teslerin psikometrik özelliklerini, konuyla ilişkili makaleleri okuyarak öğrenmiş olacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı yaygın şekilde klinik uygulamalarda kullanılan özbildirim ölçekleri ve projektif testlerin uygulama, puanlama, yorumlama, raporlamasına ilişkin becerinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Ders, yetişkinlerde kişiliği ve psikopatolojileri değerlendiren testlere ilişkin teorik ve pratik bilgi sağlamaktadır. Ek olarak ders kapsamında ölçeklerin psikometrik özelliklerinin anlatıldığı makaleler tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Psikolojik değerlendirmenin tarihçesi ve gelişimi |
2 | Psikolojik değerlendirmede testler |
3 | Tematik Algı Testi (TAT) |
4 | TAT: Uygulama- Yorumlama |
5 | Beier Cümle Tamamlama Testi |
6 | Ara sınav |
7 | Beck Depresyon Envanteri, Hamilton Depresyon Ölçeği, Young Mani Ölçeği |
8 | Beck Anksiyete Envanteri, STAI, Yale Brown Obsesif Kompülsif Ölçeği |
9 | Dissosiyatif Yaşantılar Ölçeği-DES, Dissosiyasyon Ölçeği-DIS-Q, Olayların Etkisi Ölçeği-R, Travmatik Yaşantılar Soru Listesi |
10 | Diğer Ölçekler: Savunma Biçimler Ölçeği ve Semptom Tarama Envanteri-90 |
11 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri (MMPI)-Tarihçesi ve gelişimi |
12 | MMPI-Uygulama |
13 | MMPI-Yorumlama |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Marnat G.G, Wright A.J. (2016) Handbook of Psychological Assesment. Wiley |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Proje, Lİteratür araştırması, Sunum, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Proje | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |