Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikolojik Değerlendirme | PSY 310 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Klinik değerlendirmede psikolojik testlerin kullanımını açıklayabileceklerdir |
2. Her bir subjektif ve projektif testin nasıl uygulandığını ve puanlandığını açıklayabileceklerdir |
3. Testlerin yorumlanması ve raporlanması konusunda beceri kazanacaklardır |
4. Teslerin psikometrik özelliklerini, konuyla ilişkili makaleleri okuyarak öğrenmiş olacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı yaygın şekilde klinik uygulamalarda kullanılan özbildirim ölçekleri ve projektif testlerin uygulama, puanlama, yorumlama, raporlamasına ilişkin becerinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Ders, yetişkinlerde kişiliği ve psikopatolojileri değerlendiren testlere ilişkin teorik ve pratik bilgi sağlamaktadır. Ek olarak ders kapsamında ölçeklerin psikometrik özelliklerinin anlatıldığı makaleler tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş ve müfredatın gözden geçirilmesi |
2 | Psikolojik Değerlendirmenin Bağlamı |
3 | Psikolojik Değerlendirmenin Aşamaları |
4 | Tematik Algı Testinin (TAT) tarihçesi ve gelişimi |
5 | TAT'ın Uygulanması, Yorumlanması ve Prosedürleri |
6 | Beier Cümle Tamamlama Testinin Uygulanması, Yorumlanması ve Prosedürleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Duygudurum Bozukluklarının Değerlendirilmesi (grup sunumları) Beck Depresyon Envanteri, Hamilton Depresyon Envanteri, Young Mani Ölçeği |
9 | Anksiyete Bozuklukları ve Obsesif Kompulsif Bozukluğun Değerlendirilmesi (grup sunumları) Beck Anksiyete Envanteri, STAI, Yale Brown Obsesif Kompulsif Ölçeği |
10 | Travma Sonrası Stres Bozukluğunun Değerlendirilmesi (grup sunumları) Dissosiyatif Yaşantılar Ölçeği / Travmatik Yaşantılar Kontrol Listesi/ |
11 | Diğer ölçekler / Etik konularla ilgili makale (grup sunumları) Savunma Stili Anketi, SCL-90, Pittsburg Uyku Kalitesi Endeksi |
12 | Nöropsikolojik Değerlendirmenin Bağlamı-I |
13 | Nöropsikolojik Değerlendirme-II |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Marnat G.G, Wright A.J. (2003) Handbook of Psychological Assesment. Wiley |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Proje, Lİteratür araştırması, Sunum, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |