Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilişsel Psikolojide Seçme Konular | PSY 486 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, Tekrarlama Hazırlığı ve Epizodik Bellek hakkındaki teorileri açıklayabilecektir. |
2. Öğrenciler Akıcılık ve Tanıdıklığa İlişkin Teorik Perspektiflerini tartışabileceklerdir. |
3. Öğrenciler algısal ve kavramsal akıcılık, aşinalık ve hatırlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebileceklerdir. |
4. Öğrenciler bellekte eşik altı ve eşik üstü hazırlama etkisini açıklayabilecektir. |
5. Öğrenciler akıcılığı incelemek için kullanılan deneysel paradigmaları açıklayabilecekler. |
6. Öğrenciler, Öğrenciler aşinalık ve hatırlamayı, açığa çıkma etkisini ve tanıma hafızasında yanılsamaları değerlendirebilecekler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, akıcılık ve aşinalık yanlış atıfı, tekrarlama hazırlama, epizodik bellekte bilinçaltı ve üst eşik hazırlama arasındaki ayrım, vahiy etkisi ve yanlış tanıma gibi bilişsel psikolojideki seçilmiş konuları kapsar. Bu konularla ilgili teorik perspektifler, deneysel bulgular incelenecek ve yeni araştırma soruları ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Akıcılık ve Bellek Yanılsamalarına Giriş |
3 | Tekrarlama Hazırlığı ve Epizodik Bellek |
4 | Akıcılık ve Tanıdıklığa İlişkin Teorik Perspektifler |
5 | Bellekte Eşik Altı ve Eşik Üstü Hazırlama |
6 | Akıcılık Çalışmak için Kullanılan Deneysel Paradigmalar |
7 | Akıcılık Çalışmak için Kullanılan Deneysel Paradigmalar |
8 | Algısal ve Kavramsal Akıcılık |
9 | Algısal ve Kavramsal Akıcılık |
10 | Açığa Çıkma Etkisi ve Bellek Yanılsamaları |
11 | Açığa Çıkma Etkisi ve Bellek Yanılsamaları |
12 | Aşinalık ve Hatırlama |
13 | Aşinalık ve Hatırlama |
14 | Bellek Yanılsamaları ve Yanlış Tanıma |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
Research and review articles related to the topics will be announced and posted by the instructor via Webonline. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu, öğrenci gruplarının derste kapsanan seçilmiş bir konu üzerinde davranışsal bir deney yaptıkları araştırma odaklı bir derstir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |