PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Strüktürler için Sonlu Elemanlar analizinin TemelleriARCH 6193 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sonlu Elemanlar Analizi Yönteminin orta düzeydeki kavramlarını kavramış olurlar
2. Sayısal modelleme ortamının orta düzeydeki parametrelerini oluşturabilirler
3. Çubuk Eleman Davranışını Sayısal Olarak Modelleyebilirler
4. Kabuk Eleman Davranışını Sayısal Olarak Modelleyebilirler
5. Katı Eleman Davranışını Sayısal Olarak Modelleyebilirler
6. Orta düzey Makas ve Çerçeve sistem davranışını modelleyebilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerARCH 122, ARCH 237, ARCH 238, ARCH 355, ARCH 504
 
Dersin Tanımı:

Mimari tasarıma destek amaçlı olarak strüktürel sistemlerin sonulu elemanlar analizi yöntemiyle doğrusal elastik davranış ve statik/dinamik yükler altında sayısal olarak modellenmesi. Modelleme ortamının tanımlanması, malzeme özelliklerinin tanımlanması, analiz yöntemi ve analiz senaryolarının tanımlanması. Çubuk elemanların modellenmesi. Kabuk Elemanların Modellenmesi, Katı (3D) Elemanların Modellenmesi. Mesnetlerin modellenmesi. İki ve Üç boyutlu makasların modellenmesi. İki ve Üç Boyutlu çerçevelerin modellenmesi. Yerçekimi/Yanal (deprem) etkiler ve ölü yükler altında analiz.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Statik, Mukavemet ve Strüktürel Davranış
2Sonlu Elemanlar Analizi Yönteminin Temelleri
3Sayısal Modelleme Ortamının Tanımlanması
4Analiz Yöntemi ve Senaryolarının Tanımlanması
5Malzeme Özelliklerinin Tanımlanması
6Çubuk Elemanların Tanımlanması
7Makas Analizi 1
8Makas Analizi 2
9Konuların Değerlendirilmesi
10Kabuk Elemanların Tanımlanması
11Çerçeve Analizi 1
12Çerçeve Analizi 2
13Katı Elemanların Modellenmesi
14Yanal Yükler Altında Çerçeve Analizi
 
Kaynaklar:
Bu ders için ders kitabı yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
1. R.C. Hibbeler. (1989). Engineering Mechanics. Macmillan Publishing Company 2. M. Salvadori, R. Heller. (1975). Structure in Architecture. Prentice-Hall Inc. 3. Engel, Heinrich. (1967). Structure Systems. Deutsche Verlags-Anstald 4. Levy M. (1994). Why Buildings Fall Down. W. W. Norton & Co. 5. Çözümlü Örneklerle Statik, Prof.Dr. Mehmet Emin Tuna 6. Mimarlıkta Teknik Mekanik, Statik, Taşıyıcı Sistemlerin Dengesi, Prof. Dr. Nafız Çamlıbel 7. Çubukların Mukavemeti, Hilmi Luş, Uğur Ersoy, Erdem Canbay, S. Tanvir Wasti 8. Yapı Statiği, Prof. Mustafa Karaduman
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat teorik ders anlatımı.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%50
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi4
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi4
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması4
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması4
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması4
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek2
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak3
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek3
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak4
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek3
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek4
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek1
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek2
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek3
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek1
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek 2