Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Strüktürler için Sonlu Elemanlar analizinin Temelleri | ARCH 619 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sonlu Elemanlar Analizi Yönteminin orta düzeydeki kavramlarını kavramış olurlar |
2. Sayısal modelleme ortamının orta düzeydeki parametrelerini oluşturabilirler |
3. Çubuk Eleman Davranışını Sayısal Olarak Modelleyebilirler |
4. Kabuk Eleman Davranışını Sayısal Olarak Modelleyebilirler |
5. Katı Eleman Davranışını Sayısal Olarak Modelleyebilirler |
6. Orta düzey Makas ve Çerçeve sistem davranışını modelleyebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH 122, ARCH 237, ARCH 238, ARCH 355, ARCH 504 |
|
Dersin Tanımı:
Mimari tasarıma destek amaçlı olarak strüktürel sistemlerin sonulu elemanlar analizi yöntemiyle doğrusal elastik davranış ve statik/dinamik yükler altında sayısal olarak modellenmesi. Modelleme ortamının tanımlanması, malzeme özelliklerinin tanımlanması, analiz yöntemi ve analiz senaryolarının tanımlanması. Çubuk elemanların modellenmesi. Kabuk Elemanların Modellenmesi, Katı (3D) Elemanların Modellenmesi. Mesnetlerin modellenmesi. İki ve Üç boyutlu makasların modellenmesi. İki ve Üç Boyutlu çerçevelerin modellenmesi. Yerçekimi/Yanal (deprem) etkiler ve ölü yükler altında analiz. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Statik, Mukavemet ve Strüktürel Davranış |
2 | Sonlu Elemanlar Analizi Yönteminin Temelleri |
3 | Sayısal Modelleme Ortamının Tanımlanması |
4 | Analiz Yöntemi ve Senaryolarının Tanımlanması |
5 | Malzeme Özelliklerinin Tanımlanması |
6 | Çubuk Elemanların Tanımlanması |
7 | Makas Analizi 1 |
8 | Makas Analizi 2 |
9 | Konuların Değerlendirilmesi |
10 | Kabuk Elemanların Tanımlanması |
11 | Çerçeve Analizi 1 |
12 | Çerçeve Analizi 2 |
13 | Katı Elemanların Modellenmesi |
14 | Yanal Yükler Altında Çerçeve Analizi |
|
Kaynaklar: |
Bu ders için ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. R.C. Hibbeler. (1989). Engineering Mechanics. Macmillan Publishing Company
2. M. Salvadori, R. Heller. (1975). Structure in Architecture. Prentice-Hall Inc.
3. Engel, Heinrich. (1967). Structure Systems. Deutsche Verlags-Anstald
4. Levy M. (1994). Why Buildings Fall Down. W. W. Norton & Co.
5. Çözümlü Örneklerle Statik, Prof.Dr. Mehmet Emin Tuna
6. Mimarlıkta Teknik Mekanik, Statik, Taşıyıcı Sistemlerin Dengesi, Prof. Dr. Nafız Çamlıbel
7. Çubukların Mukavemeti, Hilmi Luş, Uğur Ersoy, Erdem Canbay, S. Tanvir Wasti
8. Yapı Statiği, Prof. Mustafa Karaduman |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat teorik ders anlatımı. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 4 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 4 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 4 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 4 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 4 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 2 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 3 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 3 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 4 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 3 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 4 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 1 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 2 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 3 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 1 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 2 |