Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlıkta Küresel İklim Değişikliği ile Mücadele ve Uyum Stratejileri | ARCH 618 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İklim değişiminin ne olduğunu bilir |
2. Yapılı çevrede iklim değişiminin etkilerini anlar |
3. Mimari tasarımda iklim senaryoları üzerinden yorumlar yapabilir |
4. Bina sektörün iklim değişimindeki olası rolünü kavrar |
5. İklim değişkiliğine uyum stratejileri geliştirebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders kapsamında, küresel iklim değişiminin tanımından başlamak üzere, oluşum süreci, nedenleri, yapılı çevre açısından etkileri tartışmaya açılacaktır. Çeşitli kitaplar, makaleler ve gündem oluşturan haberler üzerinden konunun yapılı çevrenin tasarımı, inşası, kullanım ve yıkım süreçlerini kapsayan boyutuyla değerlendirmesi yapılacak ve geleceğe yönelik senaryolar üzerinden yorumlar geliştirilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu ders kapsamında üretken yapay zeka kullanımına yer yoktur. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Genel bilgiler, iklim değişimi üzerine tanımlar |
2 | Temel kavramlar (dünya – güneş – iklim) -1 |
3 | Temel kavramlar (dünya – güneş – iklim) -2 |
4 | Küresel İklim değişikliğinin nedenleri – 1 (genel yaklaşım) |
5 | Küresel İklim değişikliğinin nedenleri – 2 (bina sektörü özelinde) |
6 | Küresel iklim değişikliği senaryoları -1 |
7 | Küresel iklim değişikliği senaryoları -2 |
8 | İklim değişikliği adaptasyon stratejileri -1 (küresel) |
9 | İklim değişikliği adaptasyon stratejileri -2 (yerel ve bölgesel) |
10 | Uluslararası anlaşmalar ve yasal düzenlemeler |
11 | Mimarlık ve şehircilik anlayışında iklim değişikliğinin yaratığı etkiler |
12 | Yeni yerleşimler ve yeni inşaat stratejileri |
13 | Mevcut yapılar ve yenileme stratejileri |
14 | Sonuç değerlendirmeler ve beyin fırtınası |
|
Kaynaklar: |
Levent Kurnaz Son Buzul Erimeden Doğan Yayınevi 2019
Rob Hengeveld Atık Küre İşbankası Kültür Yayınları 2012
Mikdat Kadıoğlu Havadan Sudan Tekin Yayınları 2019
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat teorik ders yapılır. Teorik bilgi ders saatleri sırasında verilir. Bazı ödevler de gereklidir. Ödevlerin içeriği her dönemin başında duyurulur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %60 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 2 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 4 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 2 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 2 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 3 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 3 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 2 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 2 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 2 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 3 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 2 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 2 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 0 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 2 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 2 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 4 |