PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimarlıkta Küresel İklim Değişikliği ile Mücadele ve Uyum StratejileriARCH 6183 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İklim değişiminin ne olduğunu bilir
2. Yapılı çevrede iklim değişiminin etkilerini anlar
3. Mimari tasarımda iklim senaryoları üzerinden yorumlar yapabilir
4. Bina sektörün iklim değişimindeki olası rolünü kavrar
5. İklim değişkiliğine uyum stratejileri geliştirebilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında, küresel iklim değişiminin tanımından başlamak üzere, oluşum süreci, nedenleri, yapılı çevre açısından etkileri tartışmaya açılacaktır. Çeşitli kitaplar, makaleler ve gündem oluşturan haberler üzerinden konunun yapılı çevrenin tasarımı, inşası, kullanım ve yıkım süreçlerini kapsayan boyutuyla değerlendirmesi yapılacak ve geleceğe yönelik senaryolar üzerinden yorumlar geliştirilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu ders kapsamında üretken yapay zeka kullanımına yer yoktur.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Genel bilgiler, iklim değişimi üzerine tanımlar
2Temel kavramlar (dünya – güneş – iklim) -1
3Temel kavramlar (dünya – güneş – iklim) -2
4Küresel İklim değişikliğinin nedenleri – 1 (genel yaklaşım)
5Küresel İklim değişikliğinin nedenleri – 2 (bina sektörü özelinde)
6Küresel iklim değişikliği senaryoları -1
7Küresel iklim değişikliği senaryoları -2
8İklim değişikliği adaptasyon stratejileri -1 (küresel)
9İklim değişikliği adaptasyon stratejileri -2 (yerel ve bölgesel)
10Uluslararası anlaşmalar ve yasal düzenlemeler
11Mimarlık ve şehircilik anlayışında iklim değişikliğinin yaratığı etkiler
12Yeni yerleşimler ve yeni inşaat stratejileri
13Mevcut yapılar ve yenileme stratejileri
14Sonuç değerlendirmeler ve beyin fırtınası
 
Kaynaklar:
Levent Kurnaz Son Buzul Erimeden Doğan Yayınevi 2019 Rob Hengeveld Atık Küre İşbankası Kültür Yayınları 2012 Mikdat Kadıoğlu Havadan Sudan Tekin Yayınları 2019
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 3 saat teorik ders yapılır. Teorik bilgi ders saatleri sırasında verilir. Bazı ödevler de gereklidir. Ödevlerin içeriği her dönemin başında duyurulur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%60
Ara Sınav1%20
Dönem Ödevi1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi2
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi4
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması2
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması2
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması3
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek3
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak2
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek2
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak2
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek3
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek2
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek2
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek0
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek2
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek2
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek 4