PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Müzecilik Tarihi ve KuramlarıARCH 610693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı araştırma yöntemlerini kullanma becerileri
2. Bilgiye ulaşma, sentezleme ve yorumlama becerileri
3. Eleştirel bakış
4. Akademik yazım ve sunum teknikleri
5. Müze tarihi ve kuramları, müzecilik üzerine derin bilgi
6. Müzeleri analiz etme ve yorumlama için gerekli teorik bilgi
7. Müze ve sergi tasarımları için gerekli teorik bilgi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, öncelikle müzenin bir fikir olarak doğuşu ve dönüşümüne tarihsel perspektifte bakıldıktan sonra çağdaş müzecilik üzerinde durulacaktır. Müzelerin toplama, muhafaza, derleme, yorumlama ve sergileme işlevlerinin yanı sıra kültür ve eğitim kurumları olarak günümüzde üstlendikleri roller; müzenin kentle ve toplumsal, siyasi olaylarla ilişkisi; müze ve etik konuları ele alınacaktır. Tematik ve eleştirel okumaların ardından Türkiye’de Müzecilik değerlendirilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriği, iş yükü ve ölçme yöntemlerinin tanıtılması
2Tanımlar: müze, müzeoloji, müzeografi Bir fikir olarak müzenin doğuşu
3Tarihi perspektif üzerine okumalar ve tartışma (I)
4Tarihi perspektif üzerine okumalar ve tartışma (II)
5Çağdaş müzecilik üzerine okumalar ve tartışma
6Müze türleri, içerik ve teşhir üzerine okumalar ve tartışma
7Müzenin işlevleri üzerine okumalar ve tartışma
8Müze eğitimi ve ziyaretçi deneyimi üzerine okumalar ve tartışma
9Müze ve kent; kültürel, toplumsal ve siyasi hareketler üzerine okumalar ve tartışma
10Müze ve etik, politik üzerine okumalar ve tartışma
11Türkiye’de müzecilik üzerine okumalar ve tartışma (I)
12Türkiye’de müzecilik üzerine okumalar ve tartışma (II)
13Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması (I)
14Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması (II)
 
Kaynaklar:
Ders kitabı yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
Edward P. Alexander and Mary Alexander. Museums in Motion: An Introduction to the History and Functions of Museums, 2nd ed. (Lanham, MD: AltaMira Press, 2008) Tony Bennett. The Birth of the Museum: History, Theory, Politics (London and New York: Routledge, 1995) Ali Artun. Müze ve Modernlik: Tarih Sahneleri, Sanat Müzeleri I İletişim Yayınları 2006 Ali Artun (ed.). Müze ve Eleştiral Düşünce: Tarih Sahneleri, Sanat Müzeleri II İletişim Yayınları 2006 Steven Conn. Do Museums Still Need Objects? (Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2010) James Cuno. Who Owns Antiquity? Museums and the Battle over Our Ancient Heritage (Princeton: Princeton University Press, 2008) Manuelle Gautrand. Museum Architecture and Interior Design. Design Media Publishing 2014 Sharon MacDonald. A Companion to Museum Studies (Oxford: Blackwell, 2006) Andrew McClellan. The Art Museum from Boullée to Bilbao Berkeley, Calif: University of California Press 2008 Kathleen McLean. Planning for People in Museum Exhibitions Washington, DC: Association of Science-Technology Centers 1993
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler araştırma ödevleri, okumalar ve bunların sunumu ve tartışması üzerinden yürütülecektir. Ayrıca dönem ödevi olarak her bir öğrencinin belirlenecek bir konu üzerinde bir bildiri yazması ve sunması beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor