Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Konut Ekonomileri, Politikaları ve Konut Alanlarının Değişimi | CRP 377 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Konut tüketimi ve üretimi konusunda ekonomik içgörü geliştirmek. |
2. Birçok ülkede yürürlükte olan temel konut politikalarını ele almak ve Türkiye'de konut edinimi, üretimi ve dönüşümü konusunda politikaları ve yasal çerçeveyi incelemek. |
3. Öğrencilerin yeni konut inşa etme ve dönüştürme projelerini değerlendirmelerini sağlamak. |
4. Türkiye'deki bu tür konut projelerinde değerlendirme yöntemlerinin nasıl uygulanacağını öğrenmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste kentsel ulaşım alanındaki temel kavramlar, teoriler, yaklaşımlar ve uygulanan politikalar tanıtılmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Konutun belirli özellikleri. Konut talebinin, arzının ve piyasa yapısının özellikleri. |
2 | Konut fiyatları ve tahmin yöntemleri. |
3 | Konut ihtiyacı ve talebi. |
4 | Konut arzı; konut arzının biçimleri. |
5 | Türkiye'de konut inşaat sektörünün özellikleri. |
6 | Konut finansmanı yöntemleri ve Türkiye'de mevcut konut finansmanı durumu. |
7 | Birinci ara sınav Konut politikaları; konut politikalarının tanıtılmasının gerekçesi ve türleri. |
8 | Türkiye'de tarihsel gelişim ve mevcut konut politikaları. |
9 | Proje değerlendirme yöntemleri. |
10 | Nakit akış analizi ve konut projelerinde kullanımı. |
11 | İkinci ara sınav Türkiye'de konut ve yerleşim alanlarının yasal çerçevesi ve dönüşüm yolları. |
12 | Yeni konut inşaat projelerinin fizibilitesini değerlendirmeye yönelik vaka çalışmaları. |
13 | Konut alanlarının dönüşümüne ilişkin projelerin değerlendirilmesine ilişkin vaka çalışmaları. |
14 | Türkiye'de konut dönüşümünün mevcut uygulamasının incelenmesi |
|
Kaynaklar: |
Tony O’sullivan, Kenneth Gibb, Housing Economics and Public Policy, Blackwell Publishing, , 2003, 0632064617
Chan S. Park, Contemporary Engineering Economics, E Rutherford : Prentice Hall PTR, 2015, 0134105591
Jan K. Brueckner, Lectures on Urban Economics, The MIT Press, 2011, 10987654321
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Peter Malpass, Rob Rowlands Housing, Markets and Policy, Routhledge, 2010, LLCN: 2009001428
Glen Bramley, Will Bartlett, W., Christine Lambert, Planning, the Market and Private Housebuilding, UCL Press 1995 1857281632 (pb)
Sarah Monk, Christine Whitehead Making Housing More Affordable Wiley-Blackwell, 2010, LLCN:2010018326
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 ders saati gerektirir. Öğretim politikası, kentsel ulaşım sorunları ve sistemleri üzerine teoriler, modeller, geliştirilen politikalar ve tasarım çözümleri üzerine bilgi birikimine ve ayrıca bu bilgiyi gerçek dünya sorunlarına uygulamaya dayanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %20 |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 8 | 1,00 | 8,00 |
6 | Ev ödevleri | 4 | 1,00 | 4,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 5,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 11,00 | 11,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 2 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 3 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 2 |