PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kent Merkezlerinde Ekolojik Tasarım (Eko-MİA)KENT 5613 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kent merkezlerinde ekolojik tasarım alanında farklı kaynaklardan gelen bilgileri değerlendirerek yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir.
2. Kent merkezlerindeki ekolojik tasarımları çok yönlü olarak inceler ve değerlendirir.
3. Kent merkezlerinde ekolojik tasarımın farklı boyutlardaki sonuçlarını karşılaştırır.
4. Çevre sorunlarını kent ekolojisi açısından değerlendirir, kent merkezlerindeki ekolojik süreçlerini tanımlar.
5. Kent merkezlerinde ekolojik tasarımlara ilişkin eleştirel sorular sorar ve çözümler sunabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste şehir merkezlerinin planlamasında şehrin konumu, iklimsel verilere bağ|ı olarak var olan doğal/ekolojik verilerin değerlendirilmesi, geliştlrilmesi, merkezlerde madde ve enerjinin tasarrufu, alt yapının çevreye duyarlı olarak sağlıklaştırılması, atıkların geri kazandırılması gibi, çevre dostu, "Sürdürülebilir Bir Merkez Planlaması" anlayışının araştırılması amaçlanmaktadtr. Kent plancısının ve kentsel tasarımcının kent merkezlerini yeniden ele alışında ve yapılı çevrenin oluşturulmasında göz önüne alınması gereken kuramsal bilgiler verilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kent ekolojisi/ kentsel ekoloji kavramları
2Kentte ekolojik tasarım için sürdürülebilirlik
3Kentte ekolojik tasarımın önemi ve gerekliliği
4Kentte ekolojik tasarımda yeşil enerji kullanımı
5Ekokent kavramı
6Yeşil duvar/ bitki duvarı çözümleri
7Yeşil çatı/ yeşil teras çözümleri
8Kentte yenilenebilir peyzaj uygulamaları/ yenilenebilir bitki türlerinin kentsel alanda kullanımı
9Kent içi yeşil ada, yeşil kuşak, yeşil kama uygulamaları
10Yeşil bina uygulamaları/ yapılarda ekolojik çözümler
11Yeşil ulaşım sistemi/ ulaşım sistemlerinde ekolojik çözümler
12Yeşil altyapı sistemi
13Kent donatımlarında ekolojik çözümler
14Kent merkezlerinde ekolojik tasarımı genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Osman Ketenoğlu, Gül Nihal Tuğ, Latif Kurt Kent Ekolojisi Palme Yayınevi 2015 9786053553281 Semih Eryıldız Ekokent Gece Yayınları 1995 Besalet Pamay Kentsel Peyzaj Planlaması İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları 1978 Besalet Pamay Park-Bahçe ve Peyzaj Mimarisi İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları 1979
 
Diğer Kaynaklar:
M. Faruk Altunkasa Peyzaj Mühendisliği Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları 1998 Murat Zencirkıran Peyzaj Bitkileri Nobel Akademik Yayınları 2013 9786051335070
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders yüksek lisans öğrencilerine yönelik teorik bir derstir. Öğretim elemanı derslik ortamında, bilgisayar kullanarak görsel ve sözlü sunum yapar. Öğrenciler sunum ve araştırmalar ile derse katkı sağlarlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Ara Sınav1%30
Sözlü Sunum1%10
Sınıf Katılımı14%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.4
2Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur.4
3Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur.4
4Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur.3
5Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur.4
6Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir.3
7Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir.4
8Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur.3
9Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir.4
10Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir.0
11Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.3
12Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir.4
13Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir.3
14Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir.4
15Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir.3