Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Spor İletişimi | HİR 316 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanına yönelik yeni bir düşünce, geliştirir. |
2. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar |
3. Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste; spor ve iletişim ile ilgili temel tanım ve kavramlar, sporda iletişimin önemi, iletişim modelleri ve sporda kullanımı, sporda iletişim türleri ele alınarak tartışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders ve Literatür tanıtımı |
2 | Sporun Tanımı, Alanı, Amaç ve Fonksiyonları |
3 | Sporun Amaç ve Fonksiyonları |
4 | İletişim ile İlgili Tanım ve Kavramlar |
5 | İletişim Türleri |
6 | Etkili İletişim |
7 | Vize |
8 | Spor ve iletişim |
9 | Spor ve İletişimde Referans Grupları |
10 | Sporda Etkili İletişimin Unsurları |
11 | Sporda Etkili İletişim Teknikleri |
12 | İletişim Modelleri ve Sporda kullanımı |
13 | Genel değerlendirme |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
A.Azmi Yetim – Recep Cengiz ( Editör ), Sporda Etkili İletişim, Spor Yayın Evi, 2016. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Alanla ilgili bütün bilimsel eserler |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Ders anlatım yöntemi ile verilmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |