PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Su Temini ve Atık SuCE 4733 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, uygulamada su temini hatlarının tasarımı ve su talebi ve dağıtım haznelerinin (rezervuarlarının) hesaplanması ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
2. Öğrenciler, uygulamada atık su ve yağmur suyu drenaj hatlarının tasarımlarına ilişkin temel bilgilerie sahip olur.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE270
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Su kaynakları, suyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, su alma tipleri, suyun arıtılması, su talebinin belirlenmesi, nüfus tahmini, hazne hacminin (rezervuar kapasitesinin) belirlenmesi, toplam eğrisi, su temin hatları, boru şebekeleri, atık suyun bertarafı, atık su (kanalizasyon) sisteminin hesaplanması, yağmur suyu drenajının hesaplanması.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2İçme suyunun kaynakları, suyun nitelikleri ve kirlilik
3Su alma yöntemleri
4Nüfus tahmini
5Su ihtiyacının belirlenmesi
6Hazne (rezervuar) türler, Hazne hacminin belirlenmesi, kütle (toplam) eğrisi
7Su temin hattı (isale hattı) ve ana unsurları
8Su isale hattına ilişkin hesaplama
9Boru şebekesinin hesaplanması (Su dağıtım sistemleri)
10Kanalizasyon (atık su) sistemlerinin hesaplanması
11Su temin (isale) hatlarında karşılaşılan tipik sorunlar (su darbesi, kavitasyon vb.)
12Yağmur suyu drenajı
13Birleşik sistemin hesaplanması
14Atık suların uzaklaştırılması ve arıtılması
 
Kaynaklar:
-Steel, E.W., Terence, J.M. "Water supply and sewerage", McGraw-Hill Publications. 1979 0070609292
 
Diğer Kaynaklar:
-Davis, L.M., "Water and Wastewater Engineering", McGraw-Hill Publication, 2010, ISBN:9780071713849 -Terence, J.M.,"Water Supply and Sewerage", McGraw-Hill Publication, 2007, ISBN: 0071008233
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 3 saat ders yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%50
Ödev2%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0