Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Su Temini ve Atık Su | CE 473 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, uygulamada su temini hatlarının tasarımı ve su talebi ve dağıtım haznelerinin (rezervuarlarının) hesaplanması ile ilgili temel bilgilere sahip olur. |
2. Öğrenciler, uygulamada atık su ve yağmur suyu drenaj hatlarının tasarımlarına ilişkin temel bilgilerie sahip olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE270 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Su kaynakları, suyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, su alma tipleri, suyun arıtılması, su talebinin belirlenmesi, nüfus tahmini, hazne hacminin (rezervuar kapasitesinin) belirlenmesi, toplam eğrisi, su temin hatları, boru şebekeleri, atık suyun bertarafı, atık su (kanalizasyon) sisteminin hesaplanması, yağmur suyu drenajının hesaplanması. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | İçme suyunun kaynakları, suyun nitelikleri ve kirlilik |
3 | Su alma yöntemleri |
4 | Nüfus tahmini |
5 | Su ihtiyacının belirlenmesi |
6 | Hazne (rezervuar) türler, Hazne hacminin belirlenmesi, kütle (toplam) eğrisi |
7 | Su temin hattı (isale hattı) ve ana unsurları |
8 | Su isale hattına ilişkin hesaplama |
9 | Boru şebekesinin hesaplanması (Su dağıtım sistemleri) |
10 | Kanalizasyon (atık su) sistemlerinin hesaplanması |
11 | Su temin (isale) hatlarında karşılaşılan tipik sorunlar (su darbesi, kavitasyon vb.) |
12 | Yağmur suyu drenajı |
13 | Birleşik sistemin hesaplanması |
14 | Atık suların uzaklaştırılması ve arıtılması |
|
Kaynaklar: |
-Steel, E.W., Terence, J.M. "Water supply and sewerage", McGraw-Hill Publications. 1979 0070609292
|
|
Diğer Kaynaklar: |
-Davis, L.M., "Water and Wastewater Engineering", McGraw-Hill Publication, 2010, ISBN:9780071713849
-Terence, J.M.,"Water Supply and Sewerage", McGraw-Hill Publication, 2007, ISBN: 0071008233
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat ders yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |