PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Restorasyon Kavramını AnlamakARCH 5113 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mimari restorasyon süreçleri veya restore edilmiş mimari eserler ile ilgili toplumda oluşan algının nedenlerinin araştırılması mimarlık ve restorasyon alanındaki tartışmalara yönelik önemli katkılar sağlayacaktır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Koruma uygulamalarının toplum tarafından hangi aktörlerin yönlendirmesiyle algılandığının, yapılan koruma müdahalelerinin anlaşılıp anlaşılmadığının, restore edilmiş binalara ne tür anlamlar yüklendiğinin, sebep sonuç ilişkileri içinde tartışıldığı teorik bir derstir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapay zeka kullanımını gerektirecek herhangi bir uygulama yapılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Introduction
2Koruma Terminolojisi ve Restorasyon
3Mimari Restorasyonun Kısa Tarihi
4Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Değer
5Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Kültür
6Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Eğitim
7Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: İhtiyaç ve Talep
8Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Aidiyet ve Mülkiyet
9Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Mevzuat
10Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Politika
11Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Medya
12Genel Tekrar ve Tartışma
13Genel Tekrar ve Tartışma
14Dönem ödevi sunuşu
 
Kaynaklar:
Bu derse ait ders kitabı veya basılı ders notu yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
VINAS, S. M., 2005. Contemporary Theory of Conservation, Elsevier, ASATEKİN, G., 2004. Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders başında öğrencilere listesi verilen okumalar ve belli konularda yapılan tartışmalarla ders ilerler. Haftalık 3 saat ders anlatımı yapılır. 2 adet vize ve 1 adet final sınavları üzerinden değerlendirme yapılır..
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%30
Dönem Ödevi1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi4
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi4
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması0
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması2
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması0
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek0
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak0
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek0
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak0
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek0
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek0
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek0
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek0
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek0
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek1
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek0