PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Strüktürel Sistemlere Müdahale YöntemleriARCH 5033 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yapısal bütünlüğü anlamak
2. Yapısal kararlılığı anlamak
3. Strüktürel sistem modifikasyonlarının prensiplerini tanımlamak
4. Mimarideki strüktürel mantığı anlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, strüktürel sistem modifikasyonlarının ve müdahale yöntemlerinin prensiplerini araştırmaktadır. Dersin kapsamında yapısal bütünlük, yapıya etki eden yükler, yapısal elemanlar ve mimaride strüktürel mantık konuları tartışılacaktır. Ayrıca örnek projelerin tarihini, teknolojisini ve yapısal felsefesini inceleyerek strüktürel sistem müdahale yöntemleri üzerinde çalışmalar yürütülecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında, literatür araştırma süreçlerinde üretken yapay zeka araçlarının destekleyici olarak kullanılmasına izin verilmektedir. Ayrıca, öğrencilere, bu araçların etik ve akademik çerçevede nasıl kullanılacağı konusunda temel farkındalık kazandırılması da amaçlanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mimarlıkta Strüktürün Rolü
2Yapı ve Biçim
3Yapısal Bütünlük/Yükler
4Yapısal Elemanlar/ Kararlılık
5Yapısal Elemanlar/ Taşıyıcı Elemanlar
6Yapısal Elemanlar/Ttek Yönde Açıklık Geçen Elemanlar
7Yapısal Elemanlar/ İki Yönde Açıklık Geçen Elemanlar
8Ara Sınav
9Yapısal Mantık/Basınca Çalışan Taşıyıcı Sistemler
10Yapısal Mantık/Çekmeye Çalışan Taşıyıcı Sistemler
11Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları
12Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları
13Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları
14Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları
 
Kaynaklar:
1. Silver, P., and McLean, W., Introduction to Architectural Technology, Laurence King Publishing, 2008. 2. William, A., Creativity and Innovation: The Structural Engineer's Contribution to Design, Oxford: Architectural Press,2001. 3. Larsen,O. P., Conceptual Structural Design: Bridging the Gap Between Architects and Engineers, Londra: Thomas TelfordLtd, 2003. 4. Salvadori, M. and Heller, R., Structure in Architecture, Prentice-Hall Inc, 1975. 5. Levy, M., Why Buildings Fall Down, W. W. Norton & Co., 1994.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat işlenen ders, her haftanın konusu ile ilgili hazırlanmış teorik sunuşları içermektedir. Sunuş yoluyla öğretim stratejisine tartışma yöntemi de dahil edilmektedir. Ayrıca örnek projeler üzerinde bireysel çalışma yönteminin kullanıldığı ödevler verilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi (Araştırma)1%25
Dönem Ödevi (Sunumu)1%30
Ders Katılımı1%5
Final Projesi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi3
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi3
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması3
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması4
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması3
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek4
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak4
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek3
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak4
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek4
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek3
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek3
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek0
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek0
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek0
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek0