Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Strüktürel Sistemlere Müdahale Yöntemleri | ARCH 503 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapısal bütünlüğü anlamak |
2. Yapısal kararlılığı anlamak |
3. Strüktürel sistem modifikasyonlarının prensiplerini tanımlamak |
4. Mimarideki strüktürel mantığı anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, strüktürel sistem modifikasyonlarının ve müdahale yöntemlerinin prensiplerini araştırmaktadır. Dersin kapsamında yapısal bütünlük, yapıya etki eden yükler, yapısal elemanlar ve mimaride strüktürel mantık konuları tartışılacaktır. Ayrıca örnek projelerin tarihini, teknolojisini ve yapısal felsefesini inceleyerek strüktürel sistem müdahale yöntemleri üzerinde çalışmalar yürütülecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında, literatür araştırma süreçlerinde üretken yapay zeka araçlarının destekleyici olarak kullanılmasına izin verilmektedir. Ayrıca, öğrencilere, bu araçların etik ve akademik çerçevede nasıl kullanılacağı konusunda temel farkındalık kazandırılması da amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mimarlıkta Strüktürün Rolü |
2 | Yapı ve Biçim |
3 | Yapısal Bütünlük/Yükler |
4 | Yapısal Elemanlar/ Kararlılık |
5 | Yapısal Elemanlar/ Taşıyıcı Elemanlar |
6 | Yapısal Elemanlar/Ttek Yönde Açıklık Geçen Elemanlar |
7 | Yapısal Elemanlar/ İki Yönde Açıklık Geçen Elemanlar |
8 | Ara Sınav |
9 | Yapısal Mantık/Basınca Çalışan Taşıyıcı Sistemler |
10 | Yapısal Mantık/Çekmeye Çalışan Taşıyıcı Sistemler |
11 | Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları |
12 | Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları |
13 | Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları |
14 | Örnek Proje İncelemeleri ve Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
1. Silver, P., and McLean, W., Introduction to Architectural Technology, Laurence King Publishing, 2008.
2. William, A., Creativity and Innovation: The Structural Engineer's Contribution to Design, Oxford: Architectural Press,2001.
3. Larsen,O. P., Conceptual Structural Design: Bridging the Gap Between Architects and Engineers, Londra: Thomas TelfordLtd, 2003.
4. Salvadori, M. and Heller, R., Structure in Architecture, Prentice-Hall Inc, 1975.
5. Levy, M., Why Buildings Fall Down, W. W. Norton & Co., 1994.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat işlenen ders, her haftanın konusu ile ilgili hazırlanmış teorik sunuşları içermektedir. Sunuş yoluyla öğretim stratejisine tartışma yöntemi de dahil edilmektedir. Ayrıca örnek projeler üzerinde bireysel çalışma yönteminin kullanıldığı ödevler verilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %25 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %30 |
Ders Katılımı | 1 | %5 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 3 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 3 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 3 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 4 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 3 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 4 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 4 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 3 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 4 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 4 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 3 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 3 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 0 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 0 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 0 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 0 |