Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bölge Planlamada ve Politikasında Yenilikçiliğin Rolü | CRP 374 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Comprehend the basic concepts about innovation |
2. Learn national, regional and sectoral systems of innovation |
3. Acquire knowledge on regional development and innovation |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
This course explains the systems of innovation and the role of innovation in planning and policy. Topics of the course include: knowledge economy, innovation processes, national systems of innovation, regional systems of innovation, sectoral systems of innovation, innovation policy. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Basic concepts about innovation: Knowledge, learning and innovation |
2 | Planning and Innovation |
3 | Development and Innovation |
4 | The role of different actors in innovation process |
5 | Socio-spatial dynamics of innovation |
6 | National innovation systems |
7 | Regional innovation systems |
8 | Sectoral innovation systems |
9 | Global innovation networks |
10 | Innovation policy |
11 | Clusters and innovation |
12 | Case studies: National innovation systems (Japan, Australia, etc) |
13 | Case studies: Regional innovation systems (Basque, etc) |
14 | Case studies: Innovative clusters and sectoral innovation systems |
|
Kaynaklar: |
Bengt-Åke Lundvall , K. J. Joseph , Cristina Chaminade , Jan Vang Handbook of Innovation Systems and Developing Countries Edward Elgar Publishing 2009 978 1 84980 276 5
Jan Fagerberg, David C. Mowery and Richard R. Nelson The Oxford Handbook of Innovation Oxford University Press 2006 978-0199286805
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
The teaching policy bases on the lectures of the theoretical material and discussion of the subjects with the students. Class discussions are the essential part of the teaching policy. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |